uppdatering av internetverion och lite annat

Milosari

Trådstartare
hemmafixaren är igång igen. mammas dator är lite muppig och jag behöver nog hjälp för att få ordning på den.

1) hur ser man vilken version man har av explorer, och hur uppdaterar man den?

2) ibland kommer det upp en liten ruta som säger att det virtuella minnet (eller växlingsfilen) är för liten. jag har varit inne och försökt ändra storleken men frågan är om jag inte måste köpa till mer minne (hur fungerar det?). det står att det finns 2066 MB tillgängligt men att rekommenderad storlek är 94 MB. kan man knappa in 2066 på det maximala utrymmet och få det att fungera?

3) datorn har varit utan antivirusprogram i evigheter. jag installerade antivir (gratis och säkert skit men bättre än inget) och nu undrar jag om jag måste ha en brandvägg också? datorn är ansluten till hela bostadsområdets närverk och där finns det väl också ett visst skydd. om jag nu ändå behöver en brandvägg, finns det gratis någonstans och finns det något som fungerar med antivir?

4) ska jag lägga ner hela projektet och leta upp något proffs?
 
Sv: uppdatering av internetverion och lite annat

Enligt Råd&Röns tester av virusprogram så var Antivir det absolut bästa av gratisprogrammena ;)...Se bara till och uppdatera det ofta.
 
Sv: uppdatering av internetverion och lite annat

cillamuffins skrev:
hemmafixaren är igång igen. mammas dator är lite muppig och jag behöver nog hjälp för att få ordning på den.

1) hur ser man vilken version man har av explorer, och hur uppdaterar man den?

Öppna InternetExplorer (IE)
välj hjälp/Om Internet Explorer, där står vilken version du har

Uppdaterar gör du genom att:
Öppna IE väj verktyg/Windows Update

cillamuffins skrev:
2) ibland kommer det upp en liten ruta som säger att det virtuella minnet (eller växlingsfilen) är för liten. jag har varit inne och försökt ändra storleken men frågan är om jag inte måste köpa till mer minne (hur fungerar det?). det står att det finns 2066 MB tillgängligt men att rekommenderad storlek är 94 MB. kan man knappa in 2066 på det maximala utrymmet och få det att fungera?

Välj ca 300 så borde det fungera bättre

cillamuffins skrev:
3) datorn har varit utan antivirusprogram i evigheter. jag installerade antivir (gratis och säkert skit men bättre än inget) och nu undrar jag om jag måste ha en brandvägg också? datorn är ansluten till hela bostadsområdets närverk och där finns det väl också ett visst skydd. om jag nu ändå behöver en brandvägg, finns det gratis någonstans och finns det något som fungerar med antivir?

ZoneAlarm borde funka bra.

cillamuffins skrev:
4) ska jag lägga ner hela projektet och leta upp något proffs?

Nej då!!!
 
Sv: uppdatering av internetverion och lite annat

tack! men jag har nya problem... det fungerar inte att uppdatera explorer. hämtningen går bra men sedan vill den att jag ska starta om datorn för att det ska funka och nu har jag startat om två gånger och jag har fortfarande gamla versionen... jag provade att hämta en gång till, men fick då ett meddelande att jag bara skulle starta om datorn. har varit inne på lägg till/ta bort program men det rätade inte ut några frågetecken...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp