UPPDATERAT: Siare och andra som känner.

millus

Trådstartare
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=759686&highlight=m%E5nsan Länk till tråden om min försvunna katt!!!


I förrgår var jag i Karlstad och tittade på kläder med min mamma. När jag går i affären så ringer telefonen och en röst säger: Jag ringer från Helsingborgs djursjukhus, vi tror vi har din katt:love::banana::bump::bow:

Min älskade lilla Månsa åkte alltså med grannens flyttsläp till Höganäs precis som jag misstänkte. Därifrån har hon gått en mil ut på landet och inte varit välkommen nånstans tills det var en tant som ringde till Tassebo djurhem och bad dem hämta henne. Det gjorde de och sedan lämnade de henne till djursjukhuset för rakning(långhårig och pälsen var som en tova) Där fick de se registreringsnumret och ringde omedelbart till mig!

Nu är hon hemma. Mager och pälslös men ack så söt och lycklig. När vi hämtade henne på djurhemmet så grät både jag, min man och vår dotter av lycka. Och Månsan var också så glad! Jag har skrivit i en annan tråd om min gammelgubbe Måns, 13 år, som saknat sin kompis så han har suttit och väntat på henne i över 2 månader. När han såg henne igår så blev han så glad så han sprang fram till henne, sedan när vi släppte ut henne ur buren så pussade han och tvättade henne intensivt, precis som att äntligen är du hemme:love:

Kort kommer senare!

//millus-lycklig
 
Sv: UPPDATERAT: Siare och andra som känner.

Åhh, vad otroligt roligt att hon kom till rätta till sist:banana::banana::banana:.

Vilka äventyr damen varit med om :crazy:.
 
Sv: UPPDATERAT: Siare och andra som känner.

HÄRLIGT!!:banana: skönt att sötkisse kom till rätta:D
:banana::banana: som sagt, en solskenshistoria:D
 
Sv: UPPDATERAT: Siare och andra som känner.

*kl*
Här kommer lite bilder på vår snutta!
IMG_5817.jpg

IMG_1544.jpg

bild038.jpg

IMG_4647.jpg


Älskade, älskade Månsan, Välkommen hem igen:love:

//millus
 
Sv: UPPDATERAT: Siare och andra som känner.

Wiiii!!!!
Vad GLAD jag blir!!!
Jag har undrat så hur det gick, verkade som allt hopp var ute ju.

Där ser man - märkning... tänk om hon inte varit märkt...

Vad fin hon är! - den säregna klippningen till trots... :D
 
Sv: UPPDATERAT: Siare och andra som känner.

Förresten, blev du nånsin klar över om grannen/hyresgästen hade tagit med henne med vilje? :crazy:
 
Sv: UPPDATERAT: Siare och andra som känner.

Nää, ingen aning om det var med vilje eller ej! Det enda jag är säker på är att jag aldrig vill se fanskapet igen...

Jag är så glad över att min lilla prinsessa är hemma igen, som jag har saknat henne och letat överallt allt medan hon har gått omkring 48 mil härifrån och letat överallt.

//millus
 
Sv: UPPDATERAT: Siare och andra som känner.

Herregud ! Det är ju inte klokt så underbart !!!!!!

Allt hopp var ju ute - och ändå är Månsa hemma igen !


HURRA !
 
Sv: UPPDATERAT: Siare och andra som känner.

:bump: :bump: :bump:

HURRA!!
Har tänkt på dig och katten mellan varven, vilket bra nyhet!
 
Sv: UPPDATERAT: Siare och andra som känner.

Nu har Månsan varit hemma i två dagar. Hon njuter av livet och börjar bli lite smått känd...Så här skönt är det att vara hemma i hemmets lugna vrå för en liten katt-dam:
IMG_5839.jpg

IMG_5835.jpg

Lillhusse och storhusse är sköna att sova hos, där låg hon hela natten:love:

//millus
 
Sv: UPPDATERAT: Siare och andra som känner.

GRATTIS! Det måste ju kännas helt fantastiskt! Herregud, vilken tur att ni fick tillbaka henne. Det låter ju helt otroligt!
Shit, vet inte vad jag ska säga. Är bara så himla glad för er skull! Jag trodde faktiskt att allt hopp var ute.

HURRA!
 
Sv: UPPDATERAT: Siare och andra som känner.

Tyckte att jag såg en artikel om en solskenshistoria i någon lokal tidning i Helsingbrog på lunchen. Var en bild på en rakad katt precis som din, kan det vara din katt som artikeln handlar om? Ska se om jag hittar den på nätet...:)

Kul att hon är tillbaka iallafall!
 
Sv: UPPDATERAT: Siare och andra som känner.

Jaa, du har helt rätt! Vad kul att du läst artikeln. Den är med i xtra Helsingborg på nättidningen!

Hon mår så bra. Keligare än någonsin och vill helst ligga tryckt intill oss hela tiden:love:

//millus
 
Sv: UPPDATERAT: Siare och andra som känner.

Jaa, vi trodde också att allt hopp var ute. Dagen innan hon de ringde från djursjukhuset så hade jag tingat en liten kattunge som såg ut precis som Månsan. Jag trodde att något djur tagit henne. Jag orkade inte tänka tanken att hon gick runt ute i Helsingborg/Höganäs alldeles ensam och övergiven. Ändå var det den känslan som var starkast! Jag ska hädanefter lita på min intuition...

Min första reaktion var ju att hon åkte med i flytten och känslan av att hennes försvinnande hade med huset att göra har varit så stark...Jag var nära att sätta mig i bilen för att åka ned o leta efter henne men eftersom grannen bedyrade 3 gånger att hon inte var med så kunde jag ju inte tro att hon var det. Natten innan de ringde så hade jag en sån skruvad dröm att grannen hade drabbats av ett maniskt tillstånd och kidnappat mina barn för att sedan släppa av dem i Skåne. Sedan i drömmen så gick jag på en grusväg och där låg Månsan och väntade på mig och vi blev så glada åt att se varann. Jag skrek av lycka och det gjorde jag när de ringde också för den delen!

//millus
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sämsta filmen?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp