Den funkar inte den kanske inte är offentlig?
Meen, jag gjorde den ju offentlig! Nu då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den funkar inte den kanske inte är offentlig?
Nu funkar den!Meen, jag gjorde den ju offentlig! Nu då?
JRT är verkligen en ras som tyvärr uppfattas av många "Svensson hundägare" samt icke hundfolk som en ren sällskapshund... Så himla trist! Har själv avrått en killkompis från att skaffa en JRT då det inte är vad han letar efter i en hund, dvs. JRT är mkt mer krävande än vad han vill ha. Min kompis hade så klart blivit tipsad om JRT från en kollega med motiveringen att det var en sån behändig sällskapshund . Tack och lov frågade han mig om jag trodde rasen skulle passa...Nu har jag bott i Skövde i en vecka och har hunnit möta 3 st Jack Russells på promenad. Upplever en ganska stor skillnad mot de JRT som finns i mitt område i Uppsala, där är min egen hund nästan "värst" när det kommer till hundmöten. Han kan göra utfall om andra hundar kommer nära (närmare än 2 meter) men är lätt att avleda med godis etc. Jag har börjat så smått med skvallerträning och tror och hoppas att det kommer ge bra resultat.
De JRT vi mött hittills här i Skövde har samtliga skällt och gjort utfall från andra sidan gatan till den grad att ägarna fått släpa en skällande, fräsande hund med sig åt andra hållet alternativt ta upp den i famnen för att kunna få den med sig öht. Så tråkigt att se att det ofta blir så här med just JRT. Tyvärr är det väl så att de ofta säljs som rena sällskapshundar under beskrivningar som att "de är nöjda bara de får vara med!" när de ofta kräver betydligt mer motion/hjärngympa än så och därmed blir rejält understimulerade. Inte sagt att så behöver vara fallet för just de här hundarna (hundmötesproblem kan man ju få ändå), men det är svårt att inte notera trenden när man läser på rassidor etc.
JRT är verkligen en ras som tyvärr uppfattas av många "Svensson hundägare" samt icke hundfolk som en ren sällskapshund... Så himla trist! Har själv avrått en killkompis från att skaffa en JRT då det inte är vad han letar efter i en hund, dvs. JRT är mkt mer krävande än vad han vill ha. Min kompis hade så klart blivit tipsad om JRT från en kollega med motiveringen att det var en sån behändig sällskapshund . Tack och lov frågade han mig om jag trodde rasen skulle passa...
Tyvärr har jag få positiva erfarenheter av JRT men till största del tror jag det beror på att de JRT jag har träffat på promenader m.m. har varit helt understimulerade...
Finns det ingen tollargrupp på fb?Efterfrågar ännu en gång någon som är duktig på tollaruppfödare. Behöver diskutera någon/några specifika. Finns det ingen här som har järnkoll på tollare? (Det är inget aktuellt köp för mig just nu, utan rekar för bekanta och kanske för mig själv längre fram i tiden)
Finns det ingen tollargrupp på fb?
Jag har två i min närhet, de är från samma kennel. Den ena har en nära vän och jag vet att hon gjorde mkt efterforskningar innan det blev den kenneln..
Nu har jag bott i Skövde i en vecka och har hunnit möta 3 st Jack Russells på promenad. Upplever en ganska stor skillnad mot de JRT som finns i mitt område i Uppsala, där är min egen hund nästan "värst" när det kommer till hundmöten. Han kan göra utfall om andra hundar kommer nära (närmare än 2 meter) men är lätt att avleda med godis etc. Jag har börjat så smått med skvallerträning och tror och hoppas att det kommer ge bra resultat.
De JRT vi mött hittills här i Skövde har samtliga skällt och gjort utfall från andra sidan gatan till den grad att ägarna fått släpa en skällande, fräsande hund med sig åt andra hållet alternativt ta upp den i famnen för att kunna få den med sig öht. Så tråkigt att se att det ofta blir så här med just JRT. Tyvärr är det väl så att de ofta säljs som rena sällskapshundar under beskrivningar som att "de är nöjda bara de får vara med!" när de ofta kräver betydligt mer motion/hjärngympa än så och därmed blir rejält understimulerade. Inte sagt att så behöver vara fallet för just de här hundarna (hundmötesproblem kan man ju få ändå), men det är svårt att inte notera trenden när man läser på rassidor etc.
En sån bor ovanför mig herregud den låter jämt som att den vill döda mina hundar och tyvärr går dom av någon anledning igång som fasen på just denna hunden och låter lika illa dom med jag har faktiskt aldrig mött en annan hund som får mina att bete sig så illa.
För det mesta är de helt tysta vid hundmöten och tittar knappt på den mötande.
Misstänker att den JRT är hemma mycket själv för hör den ofta stå och skälla vid dörren den är nog rejält understimulerad.
ah tänkte om det gick att skriva privat till nån som verkar ha varit med ett tag Men ja. Vet att min kompis var och hälsade på hos en uppfödare, som sen rekommenderade henne till den uppfödaren hon köpte av. Hon var också med på träningar och ställde upp som funktionär på såna där prov för tollare. Så hon fick folk som rekommenderade henne så sas.Jo, men i grupper får man inte fråga om uppfödare. Dessutom är uppfödaren i fråga väldigt aktiv i gruppen så hon förstår väl att min fråga rör henne i sådant fall
ah tänkte om det gick att skriva privat till nån som verkar ha varit med ett tag Men ja. Vet att min kompis var och hälsade på hos en uppfödare, som sen rekommenderade henne till den uppfödaren hon köpte av. Hon var också med på träningar och ställde upp som funktionär på såna där prov för tollare. Så hon fick folk som rekommenderade henne så sas.
Precis den anledning till att jag inte är med på något fralla forumJag önskar att det fanns någon vettig grupp för min ras på FB. Hör ju om hur det är en massa intressanta diskussioner i era rasgrupper. I min rasgrupp låter det konstant så här:
"idag har jag smitit eftersom jag ville leka (leka!!!! ) med en fågel, men då blev visst matte sur på mig, MVH Bruno". Alltså skrivet ur hundens perspektiv, och det är ca 80% av inläggen som är det.