Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på hundraser på skks hemsida. Hittade manchesterterrier, skitsöt ju! Meen enligt rasbeskrivningen låter det ungefär som en grinig vinthund :angel:

Är det någon bukefalist som har erfarenhet av manchesterterrier? Jag vill veta mer om den där rasen.
Manchesterterrier ligger ju till grund för min ras heelern, tillsammans med corgi (och må hända något mer vi inte vet om) och "grinigheten" och en del av explosionshumöret kommer nog garanterat från den rasen :D

Varit på klubben och tränat mina projektekipage hela förmiddagen, härligt väder och det gick bra för alla :up: Körde min egen jycke ett pass också och han höll ihop helt ok trots värme. Han är väldigt värmekänslig. Nu ska jag utföra den mindre inspirerande aktiviteten betala räkningar :meh:

Såg nu att jag fått info om lördagens LC-tävling. Och tja... det märks att EM går i Danmark nästa gång och att alla vill dit. Många anmälda och jag vet att många av dem kan springa riktigt, riktigt bra! Ska bli intressant att se :)

Läggs det upp filmer någonstans? Vore så kul att se!

Satt just och kollade i hundens pass och vaccinationsintyg och noterade att det står att hans DHPPi-vaccinering bara är giltig i ett år. Han vaccinerades (12-månaders vaccinering) 2015 och det står att det bara är giltigt till samma datum 2016. Fick lite småpanik där då jag alltid lärt mig att efter grundvaccineringen är gjord är det vaccinering vart fjärde år som gäller. Är det bara att strunta i att det står "giltig tom..." eller har jag missat en vaccinering han skulle haft förra året?

Nära mig också :nailbiting: Hade varit kul att få kika på en Lc tävling men jag antar tävlingen är på lördag? :grin:
Jo, det är på lördag. Eller rättare sagt, det är på söndag också men då springer inte saluki. Då är det istället whippet och några andra raser, så då är jag hemma :p

Satt just och kollade i hundens pass och vaccinationsintyg och noterade att det står att hans DHPPi-vaccinering bara är giltig i ett år. Han vaccinerades (12-månaders vaccinering) 2015 och det står att det bara är giltigt till samma datum 2016. Fick lite småpanik där då jag alltid lärt mig att efter grundvaccineringen är gjord är det vaccinering vart fjärde år som gäller. Är det bara att strunta i att det står "giltig tom..." eller har jag missat en vaccinering han skulle haft förra året?
Att det står ett år är pga kennelhostan (Pi tror jag?) som bara är giltig ett år.. Jag har insett att man får vara snabb med att säga till att inte skriva sådär, för det är helt onödigt om man skiter i kennelhostan.

Jag har hört mer än en utställningsdomare, tror bara brittiska, tala om för utställare att det syns på tassarna att hunden bara går på mjuka underlagoch rekommenderat promenader på asfalt.

Jag sitter och väntar på ett sto som ska komma hit för betäckning. Klockan 18 ska de vara här (vilken den förvisso passerat) men fyfan vad många Italienare det är som är tidsoptimister! Typ ingen är i tid till något :p

Hundarna sover i bilen. Funderar på om vi ska ner till ån och plaska lite sen. Eller så är vi lata och går och äter ist:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka