Uppdatera hemsida

mumin

Trådstartare
Hur gör jag om jag vill uppdatera min hemsida direkt i ftp-mappen? Om jag öppnar en sida och klickar på arktiv så står det redigera men grått och obrukbart. Om jag däremot öppnar motsvarande sida som är sparad på hårddisken så kommer det upp "Redigera med FrontPage". Så nu redigerar jag alltså sidan som ligger på hårddisken och sen kopierar in den i ftp-mappen och ersätter den gamla. Men så ska man väl inte behöva göra, det är väl onödigt omständigt?

Tack på förhand!
 
Sv: Uppdatera hemsida

Ena sidan i din ftp visar, lokala filer dvs de som ligger på din hårddisk och den andra de som ligger ute på servern, så du redigerar ju på hårdisken och sen via ftp skickar du upp samma fil som visas i ftp'n
 
Sv: Uppdatera hemsida

Precis, du kan ju inte redigera de filer som ligger på servern, där kommer ju din dator inte åt dem. Det är därför du måste ha dem på din egen hårddisk, för att sedan skicka upp den nya versionen till servern. Det är så man gör.
 
Sv: Uppdatera hemsida

Okej. Det går alltså inte att uppdatera hemsidan från nån annan dator än min egen?
 
Sv: Uppdatera hemsida

Inte vad jag känner till.
Däremot kan du säkert ladda ned hemsidan, ändra den och sedan ladda upp den igen.
 
Sv: Uppdatera hemsida

Jo, det går, men då måste du först ladda hem filerna så att du har dem på den datorn också.
 
Sv: Uppdatera hemsida

mumin skrev:
Hur gör jag om jag vill uppdatera min hemsida direkt i ftp-mappen? Om jag öppnar en sida och klickar på arktiv så står det redigera men grått och obrukbart. Om jag däremot öppnar motsvarande sida som är sparad på hårddisken så kommer det upp "Redigera med FrontPage". Så nu redigerar jag alltså sidan som ligger på hårddisken och sen kopierar in den i ftp-mappen och ersätter den gamla. Men så ska man väl inte behöva göra, det är väl onödigt omständigt?

Tack på förhand!

Har "din" server stöd för Front Page? Kolla det med leverantören!
Det är jätteskönt att ändra direkt på servern. Då slipper man allt Ftp-ande. Visserligen kräver det ett annat tänkande (så man har backup) men är ljuvligt när man gör många små uppdateringar. :D
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har köpt ny mobil efter snart två år med min gamla. Inte självvalt utan den har gett upp. :meh: Kopplade mobilen med datorn och...
Svar
4
· Visningar
578
Senast: em-pirre
·
IT & mobiler Det är nu över 2 år sedan jag uppdaterade min hemsida och jag är trött på all inaktuell information som finns där, så nu när jag lyckats...
Svar
7
· Visningar
1 346
Senast: meodeo
·
IT & mobiler Jag, total nybörjare på hemsidor och html har numera ansvaret för vår studentförenings (akademisk ridklubbs) hemsida. Hittills tycker...
Svar
8
· Visningar
869
Senast: Laban
·
Bukefalos Detta är en beskrivning av hur man kan göra om den användarbild (avatar) man vill ha är för stor för det nya forumet. Nuförtiden får ju...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 184
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp