Uppdat. omplacering.

L

LadyBlue

Nu har jag bestämt mig ang omplaceringen jag funderade över.
Efter långt övervägande, och många tankar hit och dit, bestämde jag mig för att inte ta denna hund.
Mest på grund av att jag inte har möjlighet att få träffa tiken innan hon isf skulle flytta in.

Istället följer jag min ursprungsplan, goldenvalp! :)
Beräknad födsel är på söndag, och blir det minst 3 tikar i kullen så har jag sen min lilla valp.
Allt känns helt rätt. Jag känner uppfödarna väldigt väl.
Tiken är underbar både i psyke och exteriör, även pappan välmeriterad.
Dessutom får jag äran att se kullen från att dom föds och till leveransdatum. :bow:

Så, nu är det bara att hoppas på minst tre levande tikar! :crazy: :)

Sv: Uppdat. omplacering.

Grattis :) Antar att du är trea i kön på tik, vart kommer hon ifrån?

Nja, egentligen borde jag vara långt senare i kön, men har fått vissa förmåner. :bow:
De ska behålla en tik själv, och en annan stor uppfödare har stått i kö 1,5 år, så självklart går de före.
Men jag är så nöjd så!
Tikens förra kull var väldigt jämn, annars hade jag nog inte gått med på tredje tiken, utan velat ha den bästa!
Kommer från Samrons kennel. :)

Utställning är det jag mest hemma på. Men kommer att hålla på en hel del med jakt, och förhoppningsvis starta mina första lydnadsklasser.
Har massor av planer, men går kanske händelserna lite i förväg.. :D

Har du med golden?

Nej, Njuffe på deltid :D Men golden är mycket fina hundar, jag gillar spaniel/retriver gänget :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 292
Senast: dobbis
·
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
7 210
Senast: Modig_Korn
·
Hundhälsa Historien är rätt så lång, så var lite uthålliga! Min tik är 4,5 år gammal. I vintras så blev hon parad och mådde fruktansvärt dåligt...
Svar
16
· Visningar
3 855
Senast: SiZo
·
Hundavel & Ras Jag och sambon har bestämt oss för att DSG är rasen för oss. Nu återstår bara att välja om vi ska ha en tik eller en hane. Hunden kommer...
Svar
8
· Visningar
5 780
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter