Uppbyggnadsträning

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare misscocacola
  • Startdatum Startdatum
M

misscocacola

Hur brukar ni göra under uppbyggnadsträningen, alltså t ex tryckvagn, backe, långsamkörning mm? Jag VET att det är olika från häst till häst men på ett ungefär hur brukar ni göra? :D

Sv: Uppbyggnadsträning

Har gjort ett litet köp nu när hjärtat tog över hjärnan :angel: En vanvårdad 3 åring, ostartad och utan premie. Inget supersnygg med ett djävulskt huvud - på ett bra sätt! Världens psyke och coollugn!!

Ska börja lite smått med uppträningen på han nu om två veckor efter tandläkarens rek., då han gått och masat i sig massor med mat i 2 månader och börjat få upp hullet. Blivivt riktig helrenovering med tandläkare, avmaskningskurer, kiropraktor, hovslagare och allt.

Hade i alla fall tänkt jobba mycker med långsamkörning på skogsslingan som är riktigt lång, sedan bygga vidare med backe. Så han får upp kondition och muskler för att sedan kunna börja med lite snabbjobb när tiden är inne för det. Mycket markträning också för att behålla smidigheten och att musklerna ska få jobba på annat sätt.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 733
Senast: Häst_
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 544
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix