Uppblåsbar pool

karamelldrottningen

Trådstartare
Behöver svalka av mig och kikade lite på billiga uppblåsbara pooler. Hur är dessa?
Framförallt undrar jag hur man håller vattnet rent utan en pump?
Tittade även på en ”allt-i-ett-rengöring” Easy pool mini som ska hålla vattnet fräscht i uppemot två månader.
 
Tittade på just sådana så sent som igår. :)
De allra flesta medelstora, och många små, pooler som är uppblåsbara eller självstagande (typ) verkar säljas med elektrisk filterpump som ansluts med slangar. Med en sådan för mekanisk filtrering, och litet kemi (klor, flockmedel mm) verkar man kunna hålla vattnet fräscht.

Det slutade med att jag köpte en mycket mindre modell än jag först tänkt, den är mest för barn, där får jag väl helt enkelt byta vatten när det blir tråkigt. Ska dutta i litet klorgranulat tänkte jag, pilligt med doseringen dock när det är så pass litet vatten som 1000-1500 liter.

Tittar man på kundrecensioner verkar det vara vanligt med läckande skarvar och även lätt att skada bottnen i enklare pooler. Men svårt att veta hur vanligt det är, det är ju bara de som har något att anmärka på som skriver.
 
Vi har en Intex pool med pump och klortablett i en behållare som flyter runt. Köpte den för 3 somrar sedan och sen används flitigt av både vuxna och värkande barn. Fungerar jättebra.

Vi har också en vanlig liten plastbarnpool men vattnet blir sunkigt på bara någon dag. Med förra årets torka kändes det så himla slösigt att hälla ut och fylla på den jämt.
 
Jag sålde min stora pool tidigare i sommar och har köpt en liten barnpool istället. Pump och sandfiltret till den stora poolen behöll jag och ska använda i den lilla. Gissar att det blir bra skjuts på vattnet då den lilla bara är på 2.5 kubik och den stora var ungefär 10 ggr större. :laugh:
 
Jag sålde min stora pool tidigare i sommar och har köpt en liten barnpool istället. Pump och sandfiltret till den stora poolen behöll jag och ska använda i den lilla. Gissar att det blir bra skjuts på vattnet då den lilla bara är på 2.5 kubik och den stora var ungefär 10 ggr större. :laugh:
Visst motsvarar det 2500 liter? Funkar det bra för två vuxna?
 
Vi har en Intex pool med pump och klortablett i en behållare som flyter runt. Köpte den för 3 somrar sedan och sen används flitigt av både vuxna och värkande barn. Fungerar jättebra.

Vi har också en vanlig liten plastbarnpool men vattnet blir sunkigt på bara någon dag. Med förra årets torka kändes det så himla slösigt att hälla ut och fylla på den jämt.
Den såg ändå rätt rymlig ut att man till och med kan ta några simtag. Den jag tittade på är rund men undrar om inte en sådan här rektangulär är bättre.
 
Den såg ändå rätt rymlig ut att man till och med kan ta några simtag. Den jag tittade på är rund men undrar om inte en sådan här rektangulär är bättre.
Vi har modellen större av den där, tror den är 2,60 x 1,60 x 0,65. Några simtag är det inte frågan om, men man kan flyta runt och plaska lite. Räcker bra åt två vuxna, om man nu inte känner att man ”behöver” en djupare ”riktig” pool.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 908
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 950
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 992
Senast: miumiu
·
Hemmet Vi har fått problem med vår diskmaskin och jag känner mig lite okunnig😅 1. För ett tag sedan fick vi felkod för att filtrena behövde...
2
Svar
21
· Visningar
2 137
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp