Uppbindning i lösdrift?

C

cafu

Postade denna fråga på Hästverksam, men fick inga svar...

Håller på och bygger lösdrift i anslutning till en ladugårdsbyggnad. Det blir som en utebox som hästarna kan gå ut och in i direkt från hagen, och i andra delen av boxen ska finnas en öppning för att leda hästarna till en stallgång inne i själva ladugården. Nu undrar jag: 1) hur hög ska denna "mellanvägg" (mellan boxen och stallgången) vara samt 2) om någon har tips på smarta uppbindningslösningar (för utfodring av kraftfoder) inne i själva lösdriften. Gärna bilder!

Tack på förhand!

Sv: Uppbindning i lösdrift?

Hejsan!

Jag har vanliga spiltuppbindningar i min lösdrift. Alltså en rund ring på väggen som ett rep med en kloss löper igenom. Jag har en lösdrift som inte har några slags avskiljningar mellan hästarna när de ska äta och det funkar utmärkt ändå. Man får tänka på hur man ställer hästarna när det gäller rang mm. Hästarna får sitt foder i sådana där foderskålar som man ställer i bildäck. (De finns på Hööks.) Då äter de i en låg och bra ätställning och man slipper ha krubbor på väggarna. Det är lättare att rengöra foderskålarna och man kan ta ut dem därifrån om man vill.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 858
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 177
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 770
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 175
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024