Uppäten och sårig!

KSF

Trådstartare
Hästen och flughuvor verkar inte gå bra i hop. Det är skavsår, skavsår, inkar och mer skavsår. Samtidigt klarar han inte av att vara utan då han har lite hår i öronen och en svamp i dem som gör att flugorna trivs där och äter honom blodig. I helgen hade de små prickarna i öronen blivit flagnade sår och flyvelin som tidigare varit det enda som fungerar skapat en till ink.

Sätter mitt sista hopp till horseware och deras Rambo luva men vill ha mer tipps hur jag ska vårda hans stackars öron. Salvor? Låta vara? Han är inte så pigg på att tvätta + att vet. bett oss ej ta för mycket på svampen då det inte besvärar honom men om man har otur och inte är försiktig kan sprida sig.

Vad har du testat för luvor då? Jag har kört såna där stretchiga som jag köpt på Hööks. Funkar jättebra och de har ju inga hårda kanter. Heltäckta öron och eftersom de smiter åt är det ingen risk att det smiter in några kryp innanför luvan.

Jag smöjer i öron med idomin. Det är det enda som funkar här. Den ena får skav oavsett luva och dom andra två tar av sig sina hur jag än gör.

Svamp i öronen? *nyfiken*

Vad har du testat för luvor då? Jag har kört såna där stretchiga som jag köpt på Hööks. Funkar jättebra och de har ju inga hårda kanter. Heltäckta öron och eftersom de smiter åt är det ingen risk att det smiter in några kryp innanför luvan.
Fungerar i en dag men han ÄLLLLSKAR att klia och bli kliad i ansiktet= gör sönder dem på en dag

@KSF; Du kan inte försöka göra en variant med en vanlig ridmössa? Försöka kränga på en pannrem på grimma så det håller fast framtill?Bara spånar lite här nu!

Funkar det att ha honom inne när det är som mest knottattack?

@KSF; Du kan inte försöka göra en variant med en vanlig ridmössa? Försöka kränga på en pannrem på grimma så det håller fast framtill?Bara spånar lite här nu!

Funkar det att ha honom inne när det är som mest knottattack?

Han har nu sin Rambo huva som ju ska vara bra hoppas vi men tyvärr fungerar ju inte grimma längre och pannbandet blir ju som en flugpanband som bara gav honom en ink.

Han blir nog inte så rolig att ha inne på dagarna. Visst som sista utväg men vill att han ska få gå ute med sällskap och stå i grushage på dagarna om han kan :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka