Ungponnydressyr

FlipTheFrog

Trådstartare
Hur fungerar det när man startar ungponny (i detta fall B/C-ponny med överårig ryttare) i en dressyrklass? Finns det ngt motsvarande avd B som man ju har i hoppning, eller "tutar man o kör" som alla andra?

Sv: Ungponnydressyr

Ungponnyavdelning finns inte längre i dressyr. Överårig ryttare på ungponny får starta utom tävlan i vanliga ponnyklasser istället, under förutsättning att ekipaget är proportionerligt.

(från stallbacken.com)

Om man har en unghäst på 5 år då och vill tävla, blir det i unghäst avdelning då eller måste man tävla mot de andra "vanliga"??

Om du vill kan du välja att vara utom tävlan vilket innebär att du rider ditt program för protokollet men du är då inte med i resultatlistan för klassen. man tävlar bara mot sig själv så att säga. Du kan välja att starta utom tävlan så länge hästen/ponnyn är unghäst alltså max 6 år.

Man kan starta utom tävlan när hästen är över 6 år också, vad jag vet? När jag gick grönt kort kurs sa provledaren (överdomare) att man får starta utom tävlan på en ponny/häst i andra klasser denne inte är berättigad till, om det är en unghäst, eller om ryttaren är över 18 år och rider ponnyer. Det går nästan alltid att starta utom tävlan, bara man ber om det.

Liknande trådar

Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 618
Senast: BornAgain
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 310
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 160
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Badrumsrenovering
  • Barn som inte sover