Sv: Ungponny, vilken ålder på ryttare?
Okej, då ska jag höra med klubben direkt och i god tid.
Nu tävlar jag inte vilken ponny som helst, utan det faktum att jag rider fjording gör ju att det är det faktum att jag rider just fjording som folk märker - inte att han är ponny.
Det är väldigt olika från tävlingsplats till tävlingsplats. De domare som jag tyckte var bra när jag tävlade ponny ("vanlig ponny") upplever jag också bedömer mig rättvist nu, det är ju ett faktum att min ponny inte har samma gång osv som de stora halvbloden, o därmed får lägre poäng. De domare jag tyckt dömt knepigt tidigare upplever jag gör det även nu..
Det jag mest reagerar för är hur man blir bemött av medtävlande. Det äe också väldigt olika, på vissa tävlingsplatser blir man otroligt positivt bemött, o de tycker det är sååå kul att man kommer med en "annorlunda" häst, och är jättetrevliga och så.
På andra ställen är det spydigheter från den stund min häst kommer ur transporten, kommentarer hela hela hela tiden, men framförallt att man blir bokstavligt talat överriden på framridningsbanan, tas absolut ingen hänsyn över huvud taget, i våras var jag till och med med om att en stod i vägen för mig när jag skulle rida in på tävlingsbanan - stod kvar framför insläppet när jag fick startsignal!!!
Jag får istället roa mig med att vi skrämmer slag på alla stackars unga halvblodshästar som aldrig sett nåt annat än fuxar och bruna hästar, och definitivt inte en liten gul sak med punkafrilla!
Som sagt, jag upplever mig sällan som orättvist bedömd för att jag har ponny även om det alltid händer ibland, däremot så är nog bemötandet på tävlingsplatsen mer beroende på vilken ras jag rider, inte på att det är en ponny..
Hoppas det går bra för dig när ni kommer ut, kul med småttingar!