unghingst som ha brottom !!!!

zazza girl

Trådstartare
ha en ung hingst som ha brottom så fort man ska leda han någon stans...
till hagen och från hage och in i boxen då springer han in... typ....
och stannar jag och låter han stå stilla ett tag så börja han stegra sig ....
vad ska jag göra för att få han att sluta ha så brottom....
ha försökt syselsätta han och prata med han när vi e ute och gå och när jag håller på med han .....

Sv: unghingst som ha brottom !!!!

Jag har haft en unghingst som gärna vill prova att ha bråttom under en kort period. För oss funkade det med att jag helt sonika vände tvärt om så fort han började fara iväg. Första gången fick jag hålla på och vända och vända och vända i nästan en timma men sen tyckte han att det var väldigt trist att hålla på så. Han lugnade sig och följde mig istället. Repgrimma är inte helt fel att använda då.;)

oki.. för han börja därekt när man ta ut han från boxen , sen gå det undan....

Det är bara att öva ledarskap...igen och igen och igen....;) Är man intresserad av NH så fungerar ju det jätte bra, har fungerat på mina :)

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 232
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 040
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar