Unghingst(klapp) kan släppa ner den kvarvarande stenen vid betäckning?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nobbeled
  • Startdatum Startdatum
N

Nobbeled

Kan det stämma?

Idiotförklara inte mig nu!!!!

Jag har en tvååring som fortfarande enbart har en sten nere. Fick i går rådet att låta honom betäcka för att få ner den sista stenen.

Nu är det så att han visar inget hingstbeteende heller även om han haft brunstiga ston i sommarhagen 3 meter bort och är dessutom den mest lätthanterliga häst jag har. Tror ni att jag fortfarande kan hoppas på att den kommer ner av sig själv eller måste jag låta operera honom?

Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att betäcka ett av mina ston med honom för att testa om det hjälper. Jag tror att de skulle passa bra ihop men tyvärr har stoet inte blivit dräktig vid seminering.(om det skulle bli resutat i en fölunge så har jag redan spekulanter, hihi)

Lill / Stall Nöbbeled

Jag vet inte varfor, heller inte hur lang tid det tar, men det ar en losning pa "problemet" med hasten.
Pa Irland gor man det som 3-4 aringar, jag vet inte om det ar lite val tidigt att gora det pa din 2-aring, men jag kan heller inte se varfor.
Det ar ganska ovanligt att ett sto faktiskt blir "gravid" pga att en klapphingst betacker. Det handlar mer om att fa igang hormonerna pa din hast, sa att kroppen avslutar processen med hans testiklar, for nagonstans blev det lite fel.

Lat honom betacka...blir det fol sa blir det fol....om inte sa kommer den andra testikeln att komma ner och du kan kastrera honom riktigt.
Annars kan du ju alltid operera om du vill ha bort den.

Liknande trådar

N
Hästvård Kan det stämma? Idiotförklara inte mig nu!!!! Jag har en tvååring som fortfarande enbart har en sten nere. Fick i går rådet att låta...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: ia_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka