Unghästvårtor på 13-åring??

Antiqua

Trådstartare
Är det möjligt?? Eller vad är det annars månnetro?
Såg idag att min tös har fått vårtor, ca 5 st i varierande storlek, (såg ut som det iaf) på mulen under ena näsborren.
Kan det vara nåt annat virus eller liknande hon har åkt på som ger vårtsymptom?

/Undrar nyfiken Petra
 
Sv: Unghästvårtor på 13-åring??

Villken häst som helst kan ju få vårtor (papillomatos). Det orsakas ju av ett virus. Men det läker själv efter ca 3 mån och ger livslång immunitet. Smittas via direktkontakt och infekterad utrustning/stallinredning.
 
Sv: Unghästvårtor på 13-åring??

Okej, tack!:bow:

Betyder detta att min häst då aldrig haft unghästvårtor när hon var liten, eller är det olika virus?
 
Sv: Unghästvårtor på 13-åring??

En lite märklig grej angående vårtor.

Min mor smorde tvååringens vårtor med Aloe gel och på två veckor vara alla borta. :idea:

Nån mer som testat det? Jag vet inte varifrån hon fick idén. ;)
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·
Katthälsa Vår kattherre på 13-14 år blev i förra vecka kleggig i ögat samt att han satt och knep med det. Vi åkte såklart till veterinären där det...
Svar
3
· Visningar
3 210
Senast: Kilauea
·
Äldre Satt på jobbet i går natt, hade inte mycket för mig och surfade lite på mobilen. Var inne på fb och såg att en vän till mig delat en...
28 29 30
Svar
599
· Visningar
49 047
Senast: Oldie
·
Hästvård Hej! Tänkte rådfråga lite här för att se vad ni kloka bunkefalister anser och tror om detta. Jag har ett 7 årigt arabsikt...
Svar
2
· Visningar
1 498
Senast: Grannox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp