Unghästträning

F

Foxen

Hej.
Hittade ingen tråd om detta, så jag hoppas att det är okej om jag slänger in en.
Ni här på forumet som ridit in unghästar. Vill ni berätta hur ni lagt upp det? Hur gammal var hästen när ni började, hur länge rider ni per gång, hur ofta?
Min är 3 år nu och jag är tacksam för alla tips och input.
Han skall till tränare i höst, men tänkte köra på lite under sommaren. Så att han inte bara har en stor kanonkula till mage:grin: när han skall iväg.
Träningstips mottages alltså tacksamt.

Sv: Unghästträning

Jo jag har kollat där med, men för mig som är lite ny här är det svårt att hänga med i svängarna, så jag tänkte om det var någon som ville berätta hur de tänker och om de har ett specielt mönster i träningen som de brukar följa. Men jag har kommit på att det kanske är svårt att formulera så här i ett forum. Det skrivs ju hela böcker i ämnet, så att komprimera ner det till forumnivå, kanske inte var en av min smartaste ideér.:rofl:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 364
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 009
Foder & Strö Hej! Tips om hur jag skall tänka med min vall och bete, mottages tacksamt! Jag har en vall på ca 3 hektar som jag förra sommaren tog hö...
Svar
0
· Visningar
712
Senast: Idacharlott
·
Småbarn Tankar, tips och input mottages tacksamt. Mitt barn (R), drygt 2 år gammal, började på fsk i september. Han har trivts bra hela tiden...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
16 982
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka