Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men.. inköpspriset är ju i regel billigare? Hur menar du?Boj skrev:Ja inte fasen är det billigare at köpa en unghäst, en färdigutbildad ridhäst är billigare i inköp om man inte väljer ett extremfall av häst.
Nej. Men du undrade vad som tillkom när man köper unghäs och det är "stå och äta" samt jobbet att rida in den alternativt pengar för att lämna den på inridning. I övrigt ska ju hästen redan ha sina vaccinationer, hästpass osv.Gullan86 skrev:men om man köper enhäst som jag hade tänkt att göra som är snart 4 då man börjar med inridningen (om man ska göra det själv) då kostar den ju inte så mkt i att bara "stå och äta".
Gullan86 skrev:men om man köper enhäst som jag hade tänkt att göra som är snart 4 då man börjar med inridningen (om man ska göra det själv) då kostar den ju inte så mkt i att bara "stå och äta".
Men.. inköpspriset är ju i regel billigare? Hur menar du?
Gullan86 skrev:okej vissa säger att det är billigare! men vilka utgifter kommer till som inte kommet till när man köper en äldre häst?, vad är igentligen skillnaden mellan unghäst och utbildad häst kostnadsmässigt?
tack på förhand/anna
szanna skrev:jag köpte min lilla häst nu för 45 000, hade jag väntat i tre månader till hade han kostat 55 000 och jag vet att han inte äter såå mycket på tre månader!
fast inridning och inkörning gör jag själv! det ska bli så himla skoj! ser fram mot det med både fasa och förväntan. tänk så går allt åt helvete...
szanna skrev:ojdå. hamnat på fel forum...
såg bara att någon trådat om unghästar, och blev gräsligt nyfiken...whoops.
nej det är sant. man vet ju inte hur han är under ridningen. fast jag har den fördelen att jag vet ju all "historia", dessutom så är jag intresserad av att "designa" honom heelt själv!!
och idag hängde jag lite på honom i gången, och han var så duktig!
njae, inte så billig i och för sig. men jag hade en himla tur som fick honom innan någon annan roffade åt sig honom. veterinären hade blivit helt förälskad under besiktningen och undrat om han var till salu!
jag är bergis på att en eller annan hoppryttare hade pröjsat 55 000 för honom... har hört rykten... men nu är han dressyr/körponny!! eller ja, ska bli!
jaa, du. jag ville egentligen köra in honom först. men ja, nu har planerat såhär:
intensiv period: med tömkörning och promenader!
+sadel, och sånt i mellandagarna någon gång.
+sitta på honom ett par gånger och så.
sen blir det vila! en långis.
och sen blir det fortsatt "ridning" med inlagda månadsvilningar
och till slut inkörning innan sommaren!
ja, blev ganska mycket nu...
är du själv mycket intresserad av att köpa unghäst?