carambawinnie

Trådstartare
Vill kolla lite med Unghästklasser ni som kan detta.

Hur länge skall en unghäst gå i dessa klasser och när kan dom starta i riktiga klasser med omhopning?
Vilka höjder är det högsta för resp. ålder?

Bra tag sedan jag tävlade så är inte alls med längre... men får ju börja uppdatera mej nu om jag skall börja tävla igen. Annat bra man skall tänka på som ändrat sej dom sista 10 åren?

Sv: Unghäst

Man måste väl rida ett par felfria i avd. B på respektive höjd innan man startar avd. A på samma.

Nu för tiden får alla starta i avd.B om de vill, men unghästar måste gå avd.B mellan 4-6 års ålder. Året hästen blir 7 år får man rida i avd.A.("riktig tävling")
Däremot kan man "hoppa upp sig" när hästen är 6 år, då måste man göra 2 st felfria rundor per klass man vill rida i.

TACK för svaren :)

Hur högt får man tävla med en unghäst då? Man får starta först som 4 åring, men vilken är högsta klassen? Och sedan för 5 åringen?

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 339
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare