F

Fantazie

Måste jag starta avd. B om jag har en 6-åring som aldrig tidigare är startad en "riktig" hopptävling. Bara CR. Vad krävs isf. för att han ska få gå i avd. A sen?

Sv: Unghäst?

Ja, det måste du. När hästen gått felfritt två ggr i avd B så får den starta i avd A på den höjden (elelr den lägre av de felfria höjderna om det är olika höjd)

Hade din häst varit 4 eller 5 så hade du fått vänta tills den gjort 2 felfria ritter som 6-åring.

För ponny gäller samma regler, men dessutom måste de felfria ritterna ha gjorts med samma ryttare som ska starta avd A.

Liknande trådar

Småbarn Vad ska era barn få för kalendrar i år? Jag vägrar Nissedörr som kräver engagemang. Men vill ha lite extra december mys. 3,5åring som...
Svar
16
· Visningar
795
Senast: bumpo
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
633
Senast: Grazing
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka