Unghäst utbildning =)

M

Moorice

I sommar ska jag jobba som lärling i ett proffesionellt dressyrstall i Holland i hela 6 veckor :D :D Är såå glad :D ska rida en del unghästar där som så småningom ska kunna gå Grand Prix. Men nu undrar jag om en häst ska utbildas till Grand Prix vad ska den då kunna vid 2-4 års ålder? Vad kan jag kräva av dem? Ska de bara ridas i lång och låg form?

Kommer träna för ett mycket bra tränare där men de kan ju vara bra att vara ordentligt förberedd ;)

Sv: Unghäst utbildning =)

Grattis! :)

Är väldigt olika från stall till stall hur mycket man kräver av unghästarna, vissa går väldigt lugnt och varsamt fram och låter hästarna utvecklas i sin egen takt medan andra är precis tvärtom.

Sv: Unghäst utbildning =)

se till att vara i bra fysisk form själv,för det lär blir hårt arbete men så otroligt lärorikt

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 112
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 297
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar