B
BamsePlutt
Hej! Min lilla kille har ont i sina tänder/sin mun Det märks tydligt när man ger honom t.ex. morot för han fixar inte att tugga ordentligt. Han liksom nyper av småbitar med framtänderna som han sen lyckas få i sig. Han har fri tillgång på hö och äter mest hela tiden, och han har inte fallit ur eller magrat. Han får lite kraftfoder (en shettis som är klotrund så jag får vara lite försiktig med maten:smirk: ) och mineraler. Han får i sig dessa men det tar en bra stund.
När jag tittar på hans tänder kan jag inte se något särskilt. Hm, inte så lätt... Eftersom han är en liten unghäst så undrar jag om ni tror att det helt enkelt är mjölktänder som håller på att lossna / att nya kommer upp? Brukar dom få ont av det? Jag menar - det är ju inte ovanligt med små barn så varför inte med hästar? Det kan nog stämma med åldern på honom.
Kanske fånig fråga men hellre fråga en gång för mycket!
När jag tittar på hans tänder kan jag inte se något särskilt. Hm, inte så lätt... Eftersom han är en liten unghäst så undrar jag om ni tror att det helt enkelt är mjölktänder som håller på att lossna / att nya kommer upp? Brukar dom få ont av det? Jag menar - det är ju inte ovanligt med små barn så varför inte med hästar? Det kan nog stämma med åldern på honom.
Kanske fånig fråga men hellre fråga en gång för mycket!