A
Armani08
Har en åring med vad jag tror är foderknölar (har lagt in en tråd tidigare men inte fått svar...). De är som små ärtor under huden och växer, började när han avvandes helt. Vad ska jag göra? Försvinner de om jag minskar ner på proteinet i fodret eller hittar alternativ som passar honom bättre?
Foderstaten har jag gjort på Hippocampus:
10 kg hö (taget ur minnet: 84%TS, 8,8Mj, 45 smrp) står på box så jag vet att han får i sig minst 9kg. Han får 5 givor per dag.
0.2 kg betfor
0.1 kg vetekli
0.1 kg sojamjöl (kan det vara detta?)
50 g krafft miner grön (eller blå?)
40 g kalk
loppfrö (1-2 dl per dag)
detta delat på 2 ggr per dag.
Lucern (endast testat pellets) äter han inte, ej heller Krafft protein.
Ska jag testa att ta bort sojan och acceptera en sämre proteinbalans för att se om de försvinner eller testa annan proteinkälla?
Är ingen hejare på foder, har försökt läsa in mig nu när jag har min första fölis, jisses, man behöver ju vara minst raketforskare för att fatta
Foderstaten har jag gjort på Hippocampus:
10 kg hö (taget ur minnet: 84%TS, 8,8Mj, 45 smrp) står på box så jag vet att han får i sig minst 9kg. Han får 5 givor per dag.
0.2 kg betfor
0.1 kg vetekli
0.1 kg sojamjöl (kan det vara detta?)
50 g krafft miner grön (eller blå?)
40 g kalk
loppfrö (1-2 dl per dag)
detta delat på 2 ggr per dag.
Lucern (endast testat pellets) äter han inte, ej heller Krafft protein.
Ska jag testa att ta bort sojan och acceptera en sämre proteinbalans för att se om de försvinner eller testa annan proteinkälla?
Är ingen hejare på foder, har försökt läsa in mig nu när jag har min första fölis, jisses, man behöver ju vara minst raketforskare för att fatta
Senast ändrad av en moderator: