Sv: Unghäst araber?
Jag äger en arabhingst som är 1,5 år gammal nu. Jag hanterar honom på samma sätt som jag hanterat alla andra unghästar jag haft förr. Jag är konsekvent, noggrann och har stort tålamod.
Jag tränar honom mycket ute i naturen och jag tränar mycket med plastpåsar och annat som hästar i regel kan tycka är hemskt. Jag vill ha en häst som är lugn och säker och som litar på mig. Ju mer vi gör tillsammans som e skoj, ju mer litar han på mig och det tycker jag är bra.
Jag har inte haft några problem med denna lilla killen alls. Eller jo ett problem kan man kanske säga och det var lastningen när han skulle hem från betet. Jag vet inte varför han satte sig på tvären den gången. Han tyckte inte det var lika läskigt dom två andra gångerna som han har åkt. Jag hoppas och tror att han kommer att vara bättre nästa gång.
Etan har varit väldigt lugn tycker jag. Jag fick hem honom från uppfödaren när han var 8 månader gammal och då förväntade jag mig en trippig liten arab som var rädd för det mesta. Etan är och har varit en lugn cool grabb hela tiden. Visst kan han studsa till men lika snabbt drar han i grimskaftet och ska kolla vad det igentligen var han studsade till för. Han är supercool. Det bästa är ju att ta tillvara på deras nyfikenhet nu när dom är små tycker jag. Att låta dom analysera lite är bra.