Ungen har inte tittat ut ännu

MittNyaJag

Trådstartare
men det hindrar ju ingen att kolla runt efter framtida aktiviteter.

Jag och sambon diskuterar att sälja en eller två motorcyklar och köpa en skoter eller två istället. Inatt fick jag ett mail av sambon,

(Någon du känner vill tipsa om en annons på blocket.se)

"En sån mååstee vi ha sen..." - M

Klicka här:
http://www.blocket.se/vi/14427076.htm

Vår gård kommer vara så full av diverse motorfordon att vi knappt kommer kunna ta oss från ena änden till de andra. :D
Åh, vad jag älskar honom. :D:love:

Sv: Ungen har inte tittat ut ännu

:rofl:

Så som vi gör här hemma då :p

Sambon planerar att köpa fotboll och fotbollsoutfit, men så billigt kan jag inte nöja mig så jag sitter och planerar för ett ponny-inköp :D

Ska det va, så ska det va :angel:

Nu ska bara Grodan komma och bestämma själv vad hon vill göra :D

Precis! :)

Sambon planerar för att barnet ska jobba på gården eller t o m ta över den. Mhm? Barnet får väl komma ut först eller? :angel: :devil:

Så är min blivande sambo också, fast jag tror nästan att hans kompisar är ännu värre. Blivande sambon är med i ett racing team där dom bygger en formula student bil. Kompisarna i teamet planerar att sy en racingdräkt till bebisen så den kan åka med. Dom har också planer på att bygga om ett rum i verkstaden till bollhavsrum till vår bebis och en bebis som föddes häromdagen. Bebisarna måste ju ha något att göra när deras pappor jobbar i verkstaden :)

Blivande sambon funderar på när bebisen kan börja åka skidor och kom fram till att bebisen födds lite fel tid på året. Han kom fram till att nästa sommar vore lagom, men på sommaren är det ju inte så mkt snö.

Fast jag är inte mkt bättre jag, jag tittar redan på annonser på söta ponnyer :)

Motorfordon, det tycker inte Rasmus om.

4 månader och har fått sin första cross.
phpbqelsq.jpg

5 månader och meckar ihop en V8 med 1.000 hk
php6i4emv.jpg

6 månader på dragracing show, han blev grymt impad av JR dragbiken
phpnr8u2z.jpg

8 månader, provkör bilen som motorn sitter i som "Rasmus" meckade ihop, en Pontiac -58 som kör 402m på 7,31 sek och 317 km/h.
phpmejwgk.jpg

9 månader och är med på utställning med racebilen. Hela dagen lät han *brum brum brum*
php3y1zov.jpg

phpbm7wbv.jpg

10 månader är han med ner till Dragracing EM
phpzigcus.jpg

11 månader och har fått en ny affisch i sitt rum
php2k5msh.jpg

Haha, vad skönt att höra att alla andra oxå har planer för sina barn! :angel:

Jag har ju en ponny redan, iof 140 cm hög och 28 år gammal men han räcker ju de första åren eftersom han ska leva minst tio år till... :angel:

Dessutom kommer vi väl få en unge som varken vill vara häst- eller bilintresserad utan bara vill spela fotboll och hockey eller något annat dumt bara för att vi inte har någon att "hyra ut" ungen till isf. Vare sig jag eller pappan har någon gång av intresse sparkat på en fotboll eller tittat på hockey...

Min käre respektive är ju inte fullt lika dragracingengagerad, bilen går åtminstonde inte lika fort. Den har iof inte gått på två år heller. :angel:
Han beställde dock bälten till båda framstolarna i chevan för att kunna sätta fast bilbarnstolen istället för att bara beställa ett fyrpunktsbälte till förarstolen. :D

Men man undrar ju om det var pappa eller Rasmus som var lyckligast över crossen. ;)

Rasmus var maskot i år, i västerås var vi 0,04 sek från svenskt rekord på 402m :bump:
Sen åkte de till sundsvall utan oss, regna bort. Sen piteå utan oss, motorn rasade.

Sen var vi till veidec där kom vi 2a :bump: klarade alla kval fast bilen gick skit och dog efter 200m!
Rasmus låg och sov i vagnen medans jag kollade på top fuel.

Sen har ju faktiskt Rasmus "kört" våran BMW på isen här hemma oxå ;)

Fast då kanske ungen kan dra in några kronor istället för att bara kosta?! ;)
Fotboll och hockeyproffs tjänar fiiiina pengar! :p

Kl

Våra barn älskar att gå på Solvalla och titta på Traktorer och hästar. Tvååringen står vid räcket och börjar skrika hejja hästarna redan när startbilen går, så att de blir travbanebesökare är ett som är säkert, sen började Tom cykla när han var 3 år och tre månader utan stödhjul så honom kan man ju undra vad det ska bli av. De kommer nog att bli fotbollssupportrar ochså, och när vi går förbi idrottsplatsen ska Tom alltid springa på banorna så han kanske blir distanslöpare. Ja de får välja själva,

Tom lär ju inte kunna hålla på med hästar pga sin allergi iallafall och frågan är om jag kommer att ha råd och tid att låta de andra rida/Köra med tanke på vad det krävs för att inte Tom ska insjukna.

Sen älskar Tom att titta på enduro så vem vet det kanske blir motorsport och då har vi problem eftersom pappan avskyr sånt....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Tillbaka