Ungdomsfest

Linn-Nora

Trådstartare
Ungdomarna i grannhuset (villa) har fest och spelar väldigt hög musik. Tidigare på kvällen och även såhär sent tycker jag absolut att man kan få fest nån gång ibland (även om jag misstänker att corona restriktioner hålls noll procent), men nu är det så högt så fönsterna skallrar.

Vad gör man? Jag vågar inte gå över och konfrontera 10-20 fulla ungdomar.
Är det over kill att ringa polisen? Kan man vara anonym då?
Eller får man lov att stå ut när man bor i villaområde?
 
Samtidigt antagligen dumt att slösa polisens resurser på det..
Vet inte vad jag vill med denna tråd egentligen, kanske mest gnälla av mig 😉 Vill sova!
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag lär väl bli hunsad över det här men jag hade låtit det vara. Det är en fristående villa som jag förstått det, huruvida coronarestriktioner hålls kan du ju inte veta om du inte går över (du vet ju säkert inte heller hur många som sitter ute eller inne) och det är midsommar. Hade jag jobbat imorgon hade jag kanske ringt polisen om ett par timmar... Om ni bor precis bredvid kommer de ju ändå misstänka er så då kan du ändå lika gärna gå över och be dem sänka.
 
Med tanke på att det är midsommarafton hade jag nog låtit dem vara (sannolikheten att polisen har resurser att skicka är nog minimal) men såklart irriterande med tanke på corona osv och om man vill sova. Hade det inte varit för corona så tycker jag nog att man ska kunna stå ut med eventuella högljudda fester under storhelger iallafall.
 
Jag lär väl bli hunsad över det här men jag hade låtit det vara. Det är en fristående villa som jag förstått det, huruvida coronarestriktioner hålls kan du ju inte veta om du inte går över (du vet ju säkert inte heller hur många som sitter ute eller inne) och det är midsommar. Hade jag jobbat imorgon hade jag kanske ringt polisen om ett par timmar... Om ni bor precis bredvid kommer de ju ändå misstänka er så då kan du ändå lika gärna gå över och be dem sänka.

Jag tänker absolut inte hunsa nån 😉

Jag ser dom från mitt fönster så avstånd vet jag. Men jag struntar väl egentligen i det tror jag, det var mest en parentes.

Vågar som sagt inte gå över, och kommer sannolikt inte göra nåt alls åt det såsom ringa polis. Tycker dom har bättre saker för sig.
Är bara väldigt minus på mitt sömnkonto och har funderat förr hur man gör när man bor såhär. När jag bodde i lägenhet så kunde man ringa störningsjouren. Nu går inte det. Så jag undrade lite hur man gör.
Jag tycker fulla människor är väldigt obehagliga av olika skäl, så jag får hellre stå ut i så fall.
 
Jag tänker absolut inte hunsa nån 😉

Jag ser dom från mitt fönster så avstånd vet jag. Men jag struntar väl egentligen i det tror jag, det var mest en parentes.

Vågar som sagt inte gå över, och kommer sannolikt inte göra nåt alls åt det såsom ringa polis. Tycker dom har bättre saker för sig.
Är bara väldigt minus på mitt sömnkonto och har funderat förr hur man gör när man bor såhär. När jag bodde i lägenhet så kunde man ringa störningsjouren. Nu går inte det. Så jag undrade lite hur man gör.
Jag tycker fulla människor är väldigt obehagliga av olika skäl, så jag får hellre stå ut i så fall.
Jag har också väldigt behov av sömn, men midsommarafton och juldagen etc hade jag försökt låtit bli tror jag (oavsett hus eller lägenhet och nuvarande coronaläge). Om det inte blir bråk då. Och ja, det är polis du ringer (går även att ringa om man bor i lägenhet).
 
Är det en engångsgrej hade jag inte brytt mig utan tagit på öronproppar om jag hör in till mig. Händer det ofta skulle jag ringt om det.
Jag kan absolut ha öronproppar. Svårare med min treåring 😉
Just den grannfastigheten är rätt högljudd. Och jag brukar tycka man ska stå ut med det då och då, men i vanliga hyreshus jag bott i tidigare ska det vara tyst vid 22, även storhelger.

Med tanke på att det är midsommarafton hade jag nog låtit dem vara (sannolikheten att polisen har resurser att skicka är nog minimal) men såklart irriterande med tanke på corona osv och om man vill sova. Hade det inte varit för corona så tycker jag nog att man ska kunna stå ut med eventuella högljudda fester under storhelger iallafall.
Håller med om polisens resurser! Vet att dom behövs på annat håll! 😊

Och absolut att man kan få stå ut på storhelger, men jag tycker nog att man får ta hänsyn som festande även då och sänka lite när det blivit efter 23-00. Det betyder ju inte att festen är slut tänker jag :) menar inte att det ska vara knäpptyst.
 
Jag har också väldigt behov av sömn, men midsommarafton och juldagen etc hade jag försökt låtit bli tror jag (oavsett hus eller lägenhet och nuvarande coronaläge). Om det inte blir bråk då. Och ja, det är polis du ringer (går även att ringa om man bor i lägenhet).

Ah, det var så jag misstänkte. Nåja, kommer inte ringa om dom inte slåss tror jag, eller om det fortsätter flera timmar till 😊
 
Hade inte ringt polisen om något som bara är störande och inte akut brottsligt. Varför ska polisen komma för att du är för rädd för att säga åt grannen att sänka musiken? Men då är jag en sån som går och knackar på också om grannarna lever om.

Antingen får du väl knacka på eller ligga vaken tänker jag.
 
Ibland så ser jag trådar här (gäller verkligen inte bara denna) att man inte ska ringa och slösa polisens resurser.
Det är klart man inte ska ringa för minsta lilla grej, men det är ju trots det deras ensak om det är stort nog att de behöver rycka ut.
De kan ju lika bra vara en bil i närheten som kan komma förbi om det är en jäkligt skrämig fest, annars är det ju sånt man får ta en midsommarkväll.
Jag tror inte direkt de prioriterar bort något viktigare för en fest.
Då förutsätter jag att det är en riktigt ett röjar fest. 🙂
 
Hade inte ringt polisen om något som bara är störande och inte akut brottsligt. Varför ska polisen komma för att du är för rädd för att säga åt grannen att sänka musiken? Men då är jag en sån som går och knackar på också om grannarna lever om.

Antingen får du väl knacka på eller ligga vaken tänker jag.

Japp, kommer stå ut och bara vara irriterad.

Att jag inte går över har anledningar som jag inte vill avhandla. Skönt att du känner att du kan göra det. Men det kan finnas skäl att andra inte gör det 😊
 
Ibland så ser jag trådar här (gäller verkligen inte bara denna) att man inte ska ringa och slösa polisens resurser.
Det är klart man inte ska ringa för minsta lilla grej, men det är ju trots det deras ensak om det är stort nog att de behöver rycka ut.
De kan ju lika bra vara en bil i närheten som kan komma förbi om det är en jäkligt skrämig fest, annars är det ju sånt man får ta en midsommarkväll.
Jag tror inte direkt de prioriterar bort något viktigare för en fest.
Då förutsätter jag att det är en riktigt ett röjar fest. 🙂

Nämen om ingen far illa eller att man misstänker att brottslighet tycker jag det är galet att ens belasta dem med det. Varför ska beväpnade poliser åka till störiga fester för att grannarna inte vågar gå dit och säga till? De kan väl få vila, äta eller dricka kaffe istället även om de inte har något annat just då.
 
Nämen om ingen far illa, om det inte är stupfulla 16-åringar som kan vara farliga för sig själva eller att man misstänker att brottslighet tycker jag det är galet att ens belasta dem med det. Varför ska beväpnade poliser åka till störiga fester för att grannarna inte vågar gå dit och säga till? De kan väl få vila, äta eller dricka kaffe istället även om de inte har något annat just då.
Nog mer så att dom inte har tid på midsommarafton för en privat fest i en privat villa.
Visst, det går såklart att ringa men som ett lågprio ärende kommer dom nog inte att visa sig innan imorgon, det måste man räkna med.
 
Nämen om ingen far illa eller att man misstänker att brottslighet tycker jag det är galet att ens belasta dem med det. Varför ska beväpnade poliser åka till störiga fester för att grannarna inte vågar gå dit och säga till? De kan väl få vila, äta eller dricka kaffe istället även om de inte har något annat just då.
Men alltså, om de inte tycker det är nödvändigt, så är de väldigt välkomna att dricka kaffe istället.
Jag räknar med att de har personal som avgör det.
Jag är medveten om att poliser har ett väldigt tufft yrke, men de får väl betalt för att jobba precis som alla andra?
 
Nog mer så att dom inte har tid på midsommarafton för en privat fest i en privat villa.
Visst, det går såklart att ringa men som ett lågprio ärende kommer dom nog inte att visa sig innan imorgon, det måste man räkna med.

Tror verkligen ingen tänker att dom ska dra på saftblandarna och komma farande, utan snarare kanske glida förbi om det finns möjlighet.
 
Fast vem har random grannes mobilnummer? Jag vet oftast inte ens vad mina heter i förnamn, och jag har bott här i tio år. 😅

Jag skulle bara vända mig åt andra hållet och förbereda mig på en kopp extra starkt kaffe imorgon.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp