JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt.
Du bör uppgradera eller använda
en annan webbläsare .
Unga hingstar slipper 14-dagarsprov i Tyskland
Debatten har gått i het i Tyskland, om att kraven är för tuffa på de unga hingstarna. Nu har en arbetsgrupp i avelsförbundet DSP, den tyska sporthästen, beslutat att slopa prestationsprovet för de 3-åriga hingstar som redan är godkända - hingstarna kan användas i avel direkt och utföra sina prov året efter. ...
Källa / Läs mer:
https://www.tidningenridsport.se/unga-hingstar-slipper-14-dagarsprov-i-tyskland/
Moderator
Hästnyheter
En man skadades när en ung hingst hoppade ut bland publiken i samband med DSP:s hingstselektering i veckan. DSP är avelsförbundet för...
Hästnyheter
Danske mångsysslaren Andreas Helgstrand fortsätter sprida sin verksamhet med dressyrhästar i världen. Nu ska han placera några av sina...
Hästnyheter
Med lysande betyg rakt igenom blev SWB-hingsten Springbank II VH bästa hingst vid det danska 14-dagarstestet. Uppfödaren och delägaren...
Hästnyheter
Tysklands största delstatsförbund Hannoveranerförbundet höll sadelkåring innan Valborg. Ett helt knippe hingstar godkändes från...
Störiga saker vi stör oss på, del 39
Tjatter Minns när min make rakade bort mustaschen en sommar. Först skrattade jag och svärmor tills vi kved, sen fick han dyrt och heligt lova...
Scata
Alldeles nyss
Svar: 678
Visningar: 30 924
Allmänt
Sommartid
Samhälle Nej jag har ju faktiskt aldrig skrivit så utan det jag skrev var att jag och min kropp vänjer sig vid omställningen efter ett tag och...
Michellan95
Alldeles nyss
Sommarföräldrar 2024
Gravid - 1år Vi kör en del grötpinnar, olika "biffar" mm också eftersom vi också upplevt att just pure inte går ner. Hon gillar att äta själv också...
Stålvilja
1 minut sedan
Svar: 630
Visningar: 46 272
Barn