Undvika att böja på knät i 10 dagar

Islandshästryttare

Trådstartare
Har fått ett sår limmat på knät idag och får inte böja det på 10 dagar medan det läker. Hur sjutton ska jag komma ihåg detta i alla lägen? Nån som har något tips? Har inte direkt ont i knät och då blir det ännu svårare att komma ihåg. Tror ni det är lättare med kryckor? Eller linda det?Läkaren sa bara gå med benet helt rakt i 10 dagar.
 
Har fått ett sår limmat på knät idag och får inte böja det på 10 dagar medan det läker. Hur sjutton ska jag komma ihåg detta i alla lägen? Nån som har något tips? Har inte direkt ont i knät och då blir det ännu svårare att komma ihåg. Tror ni det är lättare med kryckor? Eller linda det?Läkaren sa bara gå med benet helt rakt i 10 dagar.
Skulle också satt tejp som gör att man dels får svårare att böja och dels blir påmind att låta bli.
 
Kanske sätta sporttejp över knät så att det tar emot om du försöker böja på det?
Beror ju förstås på vårt såret är också.

Skulle också satt tejp som gör att man dels får svårare att böja och dels blir påmind att låta bli.

Tack för svar båda två. Såret sitter mitt på knät där man böjer knät precis. Måste också hålla koll så det inte blir rodnad runtom då kan det ha blivit infektion. Har aldrig använt sporttejp ska man linda det hårt? Antar att det är bäst att byta varje dag då.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 956
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 782
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
983
Senast: Sasse
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 949
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp