Undulater & häckning

paradiset

Trådstartare
Har hat undulater i häck innan men då kände paret varann mer och de bodde ute när de fick ungarna.

Nu hade jag 2 hanar som jag löpte som ett par, så när jag hittade en 3-årig hona som desperat vill ha barn :smirk: då hon ofta lägger tomma ägg så fick jag henne och sålde ena hanen. Jag behöll den mognast hanen som samtidigt är den tamaste och tystaste :devil:

Honan började ganska snart inspektera boet och precis som alla mina honor vill hon ej ha spån utan städade ut allt :rofl:
De stimuleras ju av mörkret i hoken till att lägga ägg, men onödigt med tomma ägg tycker jag. Min hane vågar inte riktigt uppvakta honan trots att hon är en jättesnäll hona men tuffar sig ju lite ibland. De flyger ute tillsammans och verkar trivas ihop men hur får man dem att vilja para sig liksom :angel: Så fort solen skiner ställer jag buren på balkongen så de får höra andra fåglar vilket brukar hjälpa. DE har frön, uppmatningsfoder, kalksten och grönt.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag har av och till ( mer till ;) ) haft undulater och tagit kullar på dem sedan 1996 när vi fick mammas ex undulater. Nu efter en paus...
2
Svar
25
· Visningar
5 672
Senast: agnes1123
·
C
Övr. Djur Jag tänkte försöka få mina undulater att häcka, för första gången. Jag har två honor och en hane i samma bur, hade två hanar men den ena...
Svar
13
· Visningar
1 822
Senast: Cocos
·
Övr. Djur Hej! Jag har fått ett problem! Vi har 4 undulater, ett äldre och ett yngre par. Det yngre paret (ca 1½-2 år gamla nu) sattes i häck...
Svar
5
· Visningar
1 040
Senast: Mynta2
·
K
Övr. Djur Hejsan Jag har ett par bourkesparakiter som lagt ägg. Eftersom jag inte var säker på att det var en hona och en hane lyste vi äggen vid...
Svar
1
· Visningar
1 096
Senast: Fjunet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp