Undulat med skadad vinge?

T

Tintomara

Hörde en duns i buren nu och såg att en av mina undulater ramlat ned, då hon verkar ha skadat en vinge. Hon kunde inte flyga upp, men kunde klättra upp på väggen. Hon hänger lite med vingen och det ser ju inte helt kul ut. Har ingen aning vad hon kan ha gjort för att skada den heller.

Vad kan man göra? Det är ju horribelt att se henne så, och det är jättesent nu. Kan de skada dem temporärt? :cry:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Undulat med skadad vinge?

Tycker du ska hålla koll på henne noggrant nu. Vingen kan vara bruten. En undulat visar inte i första taget att den är sjuk eller har ont -När den väl gör det så har den riktigt ont!! En sak man alltid ska tänka på när det gäller fåglar.

ring en veterinär

Sv: Undulat med skadad vinge?

Det bästa är om du tar kontakt med en veterinär så fort du kan.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 504
Senast: Saeta
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 741
Relationer Hej kära bukefalister! Nu vänder jag mig till er för att få hjälp och rådgivning i en situation som har växt fram den senaste tiden...
Svar
5
· Visningar
1 577
Senast: Malin_L
·
Övr. Katt Detta kommer säkert vara osammanhängande o lite luddigt men jag är otroligt upprörd o ledsen just nu... Vid 12-tiden idag så hade jag...
2
Svar
32
· Visningar
8 028

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Sytråden del 4
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat