Ä

Älskling-Gustur

Hej ,
Är det nån som har svar på dehär :
Jag är född 92, och fyller år i augusti. Jag vill hinna tävla i SM i femgång innan jag blir youngrider. Det blir inte av i år eftersom att det är första året jag tävlar femgång. Men i år är det året jag fyller femton, nästa år är jag också femton när SM äger rum , men det är ändå det året jag fyller 16 och blir YR .
Hoppas nån förstår och kan svara.
Får jag tävla SM 2008 som junior ?
:D tack

Sv: Undrar

Är precis lika gammal som du, och nej, nästa år blir du YR, hela året.
Det är året man fyller sam man räknar, inte när

Eh, du kan ju inte ta för GIVET att du ens kommer till SM..

Det är inte en ryttare som tar för givet. Hon tränar hårt och både hon och hästen har kapacitet att komma till SM. Dom har föresten redan varit där:)
Nu gällde väl mest frågan om hon skulle tävla som junior eller YR.

För visst är det du Mickan? :idea:

Det är inte en ryttare som tar för givet. Hon tränar hårt och både hon och hästen har kapacitet att komma till SM. Dom har föresten redan varit där:)
Nu gällde väl mest frågan om hon skulle tävla som junior eller YR.

För visst är det du Mickan? :idea:

Väldigt bra sagt. :banana:

Förövrigt ska man sikta in sig på nåt, har jag lärt mig, och då går det bättre ! :idea:

Tack för hjälpen allihopa:D (bortsett från LinnK... ) Och nej, jag tar VERKLIGEN inte för givet att jag ens kvalar till SM, det är det är min dröm. Den drömmen kämpar jag för varje dag och det är inte alltid lätt, det vet alla vettiga ryttare.
Anledningen till att jag vill satsa på Sm om junior är väl ganska given, jag vill ha en chans. Jag har ingen topphäst när det gäller gångarterna för det har jag inte råd med.
Men jag kan säga, att den hästen jag äger är det absolut värefullaste jag har, jag älskar honom av hela mitt hjärta jag skulle bli lika ledsen om jag skulle mista honom som om jag skulle mista en familjemedlem, min lillasyster, för vissa är den känsaln bekannt, men alla har inte den turen att kunna få en sån underbar relation till sin häst..
Jag undrar Linn, om du bara är otroligt trångsynt eller om du är avundsjuk av nån anledning?

Japp det är Mickan !
Det är väl Carro ? :)

<3

Ber verkligen om ursäkt om TS uppfattade det som att jag inte unnar folk att komma till SM. Jag svarade som jag gjorde för att det lät så naivt att fråga om Sm när hon inte skrev om hon någonsin tävlat innan. Det finns så otroligt mycket duktiga människor i sverige. Men nu skrev ju ni andra att TS faktiskt tränat och tävlat mycket och då föll frågan i mer seriös dager. som sagt jag vet inget om TS, och trodde att det kanske var en likadan fråga som den där tjejen som skrev i vintras att hennes tränare ville att hon skulle gå over till islandshäst från hoppning för tränaren hade sagt att om man red islhäst så var det bara att 'köpa dyr häst o åka häst för att komma till eliten' förstår ni varför jag reagerade? men som sagt jag menade inte att vara missunsam, utan tyckte bara det lät konstigt. Önskar dock TS all lycka på tävlingar framöver.

Det är okej , men ta reda på mer nästa gång innan du vräker ur dig saker tack. Du kan såra även om det är omedvetet...

:D

Hah, jag kan förstå LinnKs reaktion om man inte läser mer än ursprungsinlägget.

Lycka till och hoppas att du kommer till SM nästa år (även mitt mål...). Men jag fattar inte hur f...n du kan jämföra att mista en syster och en HÄST!!! :mad: Låter som en helt fruktansvärd och idiotisk jämförelse! Ursäkta om jag brusar upp, men det var bland det värsta jag hört....!

Ryver; jag skulle nog bli lika ledsen då faktiskt... jag har iofs bättre relation till mina hästar än min syster då kanske är därför :angel:

aha hej :) tack , nej det kanske var dumt sagt.. Men sant.. de som har en sån speciell relation till sin häst förstår som sagt ;)
( jag har inte världens bästa relation till min syster heller, det har väl också betydelse.. )

Senast ändrad av en moderator:

aha hej :) tack , nej det kanske var dumt sagt.. Men sant.. de som har en sån speciell relation till sin häst förstår som sagt ;)
( jag har inte världens bästa relation till min syster heller, det har väl också betydelse.. )

Kan inte säga annat själv. Ser jag min häst halta i hagen så känner man hur paniken kommer krypande - HOVSPRICKA?! Jag är sjukt besatt av min häst :rofl:
Och skulle jag bli av med honom på något sätt så skulle det kännas exakt som om en familjemedlem försvann, då jag hyser sådan fruktansvärt stark kärlek till min häst! :love:

Lúkas frá Valshamri, IS1997137116, min idol! :banana: ;) :love: :love: :love:

Liknande trådar

Fälttävlan Hej! Jag har på sistone funderat över tävling med ”min” islandshäst, men jag vill inte tävla i femgång/fyrgång. Då både jag och hästen...
Svar
11
· Visningar
2 758
Senast: xfie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 269
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Hej! Jag och mina kompisar funderar på att åka till sjöis nästa år men då undrar vi, ni som varit där tidigare ungefär hur gamla va dem...
Svar
16
· Visningar
3 438
Senast: Sofie1319
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka