Underskattar ni er själva?

nexxa

Trådstartare
Det har jag kommit att undra den senaste tiden. Jag ska förmodligen och förhoppningsvis börja arbeta hos en travtränare, jobbet innebar främst stalljobb/skötsel och även endel körning, jag var ärlig och talade om att jag var ryttare för hela slanten dvs jag har ingen aning om hur man varken selar, eller har erfarenheten av hur/vad/när osv man kör en häst.
Varpå jag fått svar från samtliga: "Äsch det är inte svårt alls, bara att.."

Men jag vill inte tro på detta! ;)
Det finns ju unghästar som är gröna och svårare att hantera och inom varje gren och sport finns det en liten konst med hur allt ska gå till. Så min fråga är, varför underskattar de sig själva?

(Hoppas jag lagt tråden rätt och att ni förstår vad jag menar!)

Sv: Underskattar ni er själva?

Jag tror inte det handlar om underskattning, de vill nog bara uppmuntra dig.

Jag tror att tränaren i fråga tycker att det är en stor tillgång att du är så ridkunnig!:love:

Sedan kan jag säga, låt gå för att jag generaliserar, att inom travet är det en mer avslappnad attityd;)

Du kan vara lugn, dom kommer säkert inte sätta upp dig bakom några knepiga hästar oavsett i vilken ålder hästarna befinner sig i!

Håller tummarna för att det går bra och att du kommer att trivas om du börjar där!

är dom inte rädd om dej så lär dom ju iallafall vara rädd om hästarnadom små liven så jag tror du kan slappna av:smirk:

Jag tror ju inte de sätter dig att köra någon grön unghäst det första de gör, och har du bara varit där ett tag så hittar du snabbt rutinerna och då blir det heller inga problem att köra de lite knepiga hästarna.
Är man bara häst kunnig, oavsett ras så har man mkt vunnet. Sela och köra på ett vettigt sätt är inte så svårt. Sen får de ju en stor tillgång i dig som kan rida. Det är inte många som bara har kört i hela sitt liv som verkligen kan rida en häst i form och balans. Där kan du säkert hjälpa många hästar.
Sen det där med hur/vad/när är så olika från ställe till ställe, och det får du snabbt lära dig hur det fungerar med. Och har du bara hållt på med ridhästar så är det ett helt nytt sätt att träna häst. Och troligen kommer du tycka att travarna tränas "konstigt" men de ska ju prestera helt annorlunda mot en ridhäst.
Så ta chansen om du får jobbet så får du massor med erfarenhet som kan vara bra att ha.

Du kommer säkert få köra med någon i en rockard första gången också....

Jag tror att tränaren i fråga tycker att det är en stor tillgång att du är så ridkunnig!:love:

Sedan kan jag säga, låt gå för att jag generaliserar, att inom travet är det en mer avslappnad attityd;)
!

Gör man "rätt" och på ett avslappnat sätt är det inte så mkt som "kan gå fel":p

Men visst (som tur är) är det rätt stor skillnad på attityden på en stallbacke en tävlingsdag på travet, jämfört med ridtävling.:cool:

Känner precis samma sak som du och jag är också ryttare för hela slanten, ska börja jobba i min sambos föräldrars travstall så förvisso känner jag ju de men det är pirrigt och jag har klargjort att jag inte heller kan travbiten!
Men jag har viljan att lära mig och ser väldigt mycket fram emot allt nytt jag kommer lära mig! :love:

Jag tror dock att så länge man klargjort för de man ska jobba hos vad man kan och inte kan och man bara visar viljan och har intresset och sunt förnuft så kommer allting gå kanon.

Lycka till med ditt nya jobb! ;)

Liknande trådar

Distans Hej alla! Hoppas ni vill hjälpa mig lite inom denna gren då jag är rättså grön. Det är så att jag har en 10åring Islandshäst som jag...
Svar
9
· Visningar
2 228
Senast: em76
·
Anläggning Jag håller som bäst på att skissa på hur jag vill bygga mitt stall - som skall byggas i en existerande gammal ladugårdsbyggnad - och har...
Svar
13
· Visningar
3 688
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka