Underligt beteende

miiiiiiia

Trådstartare
En av våra katter, som får gå ut och in, var inte hemma i fredagsmorse och inte heller på eftermiddagen när jag var hemma en snabbis, jag skulle iväg till en kompis, men har brukar vara ute ganska mycket så jag tänkte inte mer på det.

När sambon är hemma under lördagen syns han inte heller till, men när jag kommer hem från stallet på kvällen så stannar jag ute en stund för att ropa på honom, då kommer han i full fart fån ladugården, han skuttar fram precis som han brukar, men kommer inte ända fram vilket han brukar.

Jag får tag i han och tar med honom in. Den andra katten är också inne då och är väldigt mycket mer frammåt än hon brukar, hon hoppar gärna inte upp i knät med lyfter man upp henne så stannar hon länge! Den andra däremot (som var borta) sitter mer än gärna i knät och hoppar upp hela tiden, kommer så fort man ropar och är alltid med.

Men nu satt vi och åt och ville därför inte inte ha honom i knät utan tog ner honom ca fyra - fem gånger innan han la sig någon annanstans. Senare märker vi att han är annorlunda, lite frånvarande, väldigt jamig, kommer inte fram som han brukar, kommer inte när man ropar, och sover väldigt mycker, han sitter inte ens gärna i knät..när han ligger på golvet så kan man se att hans ögon ser ganska tomma ut, som om han stirrar ut i tomma intet..

Kan någon hjälpa mig, vad är det som har hänt? Till saken hör att han äter, dricker, tvättar sig, fångar flugor och sånt som vanligt...
 
Sv: Underligt beteende

Fast det får han inte alla andra kvällar heller, och speciellt inte när vi äter, men såhär har han aldrig blivit innan...
 
Sv: Underligt beteende

Min spontana tanke är att han är sjuk eller skadad på något sätt, går han på toa som han ska också?
 
Sv: Underligt beteende

Jag har inte sett han vara där, men tack för tipset, jag ska kolla om det är något i lådan! Han har inte ont någonstans, men man kanske ska ta ner honom till veterinär ändå.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
788
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 451
Senast: Crossline
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 399
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp