Underlig loksele...

T

TheBlackOne

Jag har en gammal underlig loksele hängandeds i sadelkamaren, eller egentligen är det själva lokträt som är annorlunda. Det har en slags "knöl" på insidan som jag aldrig sett på någon annan sele.
Är det någon som vet vilken funktion den kan ha haft?

http://www.pixbox.se/pic_show_id21745124.html

(Hur sjutton infogar man en bild så den syns?)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Underlig loksele...

Ja som du gjort, fast du får se till att den är synlig "publik" och inte privat eller hemlig:)

Såhär funkar oxå;)
:)

Senast ändrad:

Svårt att se riktigt på bilden men det kan ju vara lokor snidade till en speciell häst med en speciell hals/bog. Alla hästar är ju tyvärr inte lika runda o fina o då kan man behöva lite udda form på lokor. Detta för att det ska ligga som det ska på just den hästen.

Nu funderar jag ju bara så det ska bli intressant att se vad andra säger:)

Dom finnlokor jag har sett ser ut sådär i"naket "skick i bland kan man se lite så även på vanliga lokor.

Dom finnlokor jag har sett ser ut sådär i"naket "skick i bland kan man se lite så även på vanliga lokor.

Ok, men varför måste de ha den utformningen? Eller är det bara av tradition finnlokorna ser ut som de gör?

Vad jag vet så är finnlokor mer böjda nertill just för att passa hästens hals bättre:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 363
Senast: QueenLilith
·
Fritid Har några nya projekt jag funderar på nu och tänker att vi kanske kan ha en tråd för smarta lösningar, budgetvarianter, och allehanda...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 365
Senast: keramin
·
Trav Efter lite problem med galoppträningen för ett tag sedan insåg jag att problemet sitter i sadeln, jag la ut sadeln på annons men har...
Svar
3
· Visningar
2 353
Senast: Tagliabue
·
Körning Jag håller på att städa i förrådet. I flera år har jag snubblat över gammal bråte och idag fick jag nog, nu skall det slängas! Bland...
2
Svar
21
· Visningar
2 812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen