Hjälper det mot allergin att din bror sover på golvet? Högst intressant!!Jag badar mina med vanligt hundschampoo innan bror kommer på besök, och så tar han medicin. Det brukar funka helt okej, och då sover han ändå på golvet.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hjälper det mot allergin att din bror sover på golvet? Högst intressant!!Jag badar mina med vanligt hundschampoo innan bror kommer på besök, och så tar han medicin. Det brukar funka helt okej, och då sover han ändå på golvet.![]()
Det är kattflaskan som har blå text. Kanske därför du inte tål det?Min flaska ser inte lika ut,så kanske finns det 2 olika tillverkare men det heter samma, min är vit flaska med något mörkare blått på
Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Ska jag ha allergiker på besök (och de ska bo hos mig) tvättar jag soffa, filtar, städar lite extra OCH schamponerar djuren, sedan tar besökarna i sin tur med de tabletter de behöver från sitt håll.Tyvärr är sådant schampo nästan ineffektivt, piller är i alla fall mycket effektivare, piller är i alla fall mycket effektivare.
Precis så gör vi här ocksåDet ena behöver ju inte utesluta det andra. Ska jag ha allergiker på besök (och de ska bo hos mig) tvättar jag soffa, filtar, städar lite extra OCH schamponerar djuren, sedan tar besökarna i sin tur med de tabletter de behöver från sitt håll.
Jag ser också där att det finns flera olika allergener att reagera på... Vet man något om schampot påverkar mer än "bara" den som heter f1?KI har gjort ett test där man kunde se att tvätt med Allergenius schampoot minskade en typ av allergen, Can f 1, med ett medelvärde på 85% https://www.allergenius.se/testrapport-fran-karolinska-institutet
Den här studien finns också där man mätt can f 1 före och efter efter att man tvättat hundar, man kom fram till att 2ggr/vecka är att föredra för att hålla mängden can f 1 nere https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10200004/
Men tycker man ska vara lätt skeptiskt, man kunde ha önskat att det testat på ett större antal hundar.
Nu har jag inte grävt ner mig allt för mycket men här har man ju testat en av de allergen som förekommer i pälsen/hud/mjäll. Hundar utsöndrar 6 olika allergen som kan förekomma i päls, saliv, urin.Jag ser också där att det finns flera olika allergener att reagera på... Vet man något om schampot påverkar mer än "bara" den som heter f1?
Inte hos de djuraffärer jag handlar i. Men min pälsdjursallergiska man tycker att den hjälper.Finns det fler varianter än det här?
![]()