Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är inte speciellt kunnig inom området men ni bör nog lägga en markduk på sanden, så att underlaget stannarVi ska göra en paddock som är 30*40 ca. Vi har tagit bort gräset och de va sand under. Vad tycker ni vi ska ha för underlag? Vill ju inte att underlaget ska trampas ner i sanden.
Tack på förhand
Jag är inte speciellt kunnig inom området men ni bör nog lägga en markduk på sanden, så att underlaget stannar
Om det är sand under, behöver du göra något mer? Beroende på hur du ska använda banan kan det räcka med bara den sand som finns naturligt.Vi ska göra en paddock som är 30*40 ca. Vi har tagit bort gräset och de va sand under. Vad tycker ni vi ska ha för underlag? Vill ju inte att underlaget ska trampas ner i sanden.
Tack på förhand
Vi IVOm det är sand under, behöver du göra något mer? Beroende på hur du ska använda banan kan det räcka med bara den sand som finns naturligt.
Jag hade ringt och pratat med ngn ”grusgubbe” som kan grus på sina 5 fingrar. Det finns så mycket olika sorter och det är viktigt att det blir rätt. Det största felet som kan bli, tänker jag, är att din ridbana blir för tung. Den ridbanan som jag använder mest har stenmjöl som topplager, den fungerar bra och klarar även en hel del regn utan att bli hal eller tung.Blir tyvärr för djupt för hästarna, stora gropar efter deras hovar. Så ett underlag behövs men vet inte vad vi ska lägga.