Underhudsblistring

corre77

Trådstartare
Underhudsblistring av hästens bakknän..
Någon som har erfarenhet av detta? Tankar? Bra? Dåligt? Föredrar att de som svarar ska ha någon form av information om detta o helst inga som gissar eller helt saknar kunskap om det :)

Underhudsblistring av hästens bakknän..
Någon som har erfarenhet av detta? Tankar? Bra? Dåligt? Föredrar att de som svarar ska ha någon form av information om detta o helst inga som gissar eller helt saknar kunskap om det :)

Jag har gjort för typ 5 år sen. Det gick bra har jag för mig. Inga dåliga erfarenheter av det i iallafall.

Min häst har fått det, det fungerade bra. Hade återkommande besvär som tolkades som ligament i bakknän som störde och efter en sådan behandling var hon symtomfri väldigt länge. Var en veterinär som utförde så jag litar på att det var okej.

Min häst fick det också för några år sen. Var inte på något sätt oren eller ofräsch men upplevdes lite instabil i bakknäna. Jag upplevde ett väldigt positivt resultat! 🙂 Hästen fick helt plötsligt lättare att hitta en annan bärighet.

Vi har gjort det tre gånger på vår (med askorbinsyra) och upplevde stora skillnader.
Första gången var i samband med behandling av inflammation i bakknäna och sen har vi gjort två underhållsbehandlingar. Han har lite instabila bakknän.
Märks speciellt i skritten att han efter behandlingen vågade ta ut steget mycket mer än innan.

@Sonic76 ja det är föbjudet blistra med värme och liknande. Det är är en annan typ av "blistring"

Vi har gjort det tre gånger på vår (med askorbinsyra) och upplevde stora skillnader.
Första gången var i samband med behandling av inflammation i bakknäna och sen har vi gjort två underhållsbehandlingar. Han har lite instabila bakknän.
Märks speciellt i skritten att han efter behandlingen vågade ta ut steget mycket mer än innan.

@Sonic76 ja det är föbjudet blistra med värme och liknande. Det är är en annan typ av "blistring"
Jo jag har använt underhudsblistring förr på mina travare

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
583
Senast: tara
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 263
Senast: Zetly
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 909
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
578
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • Sånger som du hatar
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur