Underhudsblister

Sv: Underhudsblister

Då man för in en spruta med saltlösning(tror jag, glömt, många år sen ) och drar upp blod i sprutan och sprutar in i bla bakknä..

Som skapar en irritation i området runt omkring som då ger ökad genomblödning och värme där som då påskyndar läkningen av den skadade delen...?

Hästen rejält öm timmarna/ dagen efter...

Vet inte om det är det som kallas underhudsblistring eller om det ens är godkänt.

Som sagt många år sen( säkert 7 år) jag var med och assisterade vid blistring vid veterinär besök.

miagi

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 863
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: MiniLi
·
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
353
Senast: Hedinn
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 957

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka