Underhals av SMHN

Jempa

Trådstartare
Hej! Jag undrar om ni som fodrar grovfoder ur (småmaskigt) hönät upphängda, ute eller inne i boxen, tycker att era hästar fått lite mera underhalsmuskler?

Om svaret finns i någon annan tråd, hjälp mig gärna att hitta dit.

Sv: Underhals av SMHN

Nej, aldrig. Men så har jag haft hönäten lågt hängande, alternativt liggandes på marken.

Nej...och mina nät hänger rätt högt. Det är ingen skillnad på när dom äter i näten som när dom själva plockar äpplen i träden eller käkar löv i lövdungen.

Ja, min hingst lekte som bara den med nätet och fick ganska mycket underhals. Han reds inte samtidigt, och nätet hängde lågt, men det var roligt att lyfta på och "bolla runt med".

Det var dock bara nätet i ligghallen han lekte med, så det har jag bytt mot en foderhäck, de andra näten som hänger i träd ute i hagen går bra att ha uppe fortfarande.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
2 007
Senast: CaisaCax
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 196
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Kålpudding med potatis I