Underhållsstöd/bidrag

Sv: Underhållsstöd/bidrag

För hög inkomst har jag garanterat inte (pluggar), bor för stort gör jag inte heller.. iofs så är hyran hela 44:- över deras "mall" men då går dom ju efter det högsta beloppet dom får räkna på..

Det komiska i det hela är att i beslutet så står det att "Du kan söka tillsammans med X" (fd sambon) hur fan får dom ihop att jag ska söka med någon som varken e folkbokförd eller bor hos mej? :confused:
 
Sv: Underhållsstöd/bidrag

Det är ju två skilda bidrag som inte har med varandra att göra.
Underhållsbidraget kommer från pappan via FK.
Bostadsbidraget beror på inkomst och boendekostnad.
 
Sv: Underhållsstöd/bidrag

Jo, men saken är ju den att, för att söka som ensamstående krävs att han inte bor hos mej.. likaså underhållet.

Om dom nu beviljar underhållsstöd, så borde dom väl ändå inse att han inte bor här?
Att dom sen skriver att jag kan söka bostadsbidraget tillsammans med honom, d blir ju oxå helt fel.

Det är ju samma kontor som handlägger båda ärendena, så lite koll borde dom väl ha? Svårt o gå in i datorn o kolla om inte annat :crazy:
 
Sv: Underhållsstöd/bidrag

Det låter ju konstigt att staten ska betala ut bidrag enbart beroende på att föräldrarna har separerat istället för beroende på föräldrarnas inkomst. Ex så får barnet till de rika separerade föräldrarna bidrag men inte barnet till de "fattiga" föräldrarna som bor tillsammans. Men jag kanske missuppfattade? Inget negativt menat till någon i tråden, bara en allmän fundering!
 
Sv: Underhållsstöd/bidrag

Förstår hur du tänker,
men det är troligen inte samma handläggare.

Underhållsbidraget är pappan återbetalningsskyldig för. Så egentligen är det fel att kalla det "bidrag".
 
Sv: Underhållsstöd/bidrag

Det kan iofs vara sant, men samtidigt så tycker jag ändå det är konstigt. För kraven för båda är ju att man har separerat. Och att ett intyg duger åt underhållet, men inte till bostadsbidraget. :crazy: aja.. d löser väl sej förr eller senare
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 794
Senast: lundsbo
·
Äldre Jag får väl börja med att säga att detta är mitt första inlägg i "Vuxen" här på buke :D Jag får ju inse att efter jag varit mer eller...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 860
Senast: Seabaz
·
Ekonomi & Juridik Vi står i ett inackorderingsstall (Privatstall på en Ridskola). I kontraktet står det att det är 6 månader provtid. Vi har ett barn på 1...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
12 798
  • Låst
Gravid - 1år Lite bakgrund för den som orkar: http://www.bukefalos.com/threads/oense-om-bodelning-tingsratten.1313257/ Är långt och komplicerat så...
104 105 106
Svar
2 102
· Visningar
336 147
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Välja hingst

Omröstningar

Tillbaka
Upp