underbar men lömsk katt

DeCloe

Trådstartare
antar att det inte är något att göra åt nu när han är sju år fyllda... men det känns lite jobbigt att ständigt vara rädd för att lämna honom ensam med barn som inte förstår... älskar ju min lilla ögonsten. :(

Att låta honom slippa barnen. Katter ska inte behöva lära sig barn - det är barn som ska lära sig katter. Så länge barnen inte har lärt sig ska de inte lämnas ensamma med katten.

mandalaki

Håller fullkomligt med föregående skribent. Det är vi vuxna som måste sätta gränserna. Jag har under mina drygt 20 år som aktiv uppfödare nekat några barnfamiljer att köpa katt av mig och istället rekommenderat bra leksaksaffärer. Har även sålt till barnfamiljer får jag väl tillägga, men kommer hela familjen och tittar på ungar och föräldrarna låter de små ligisterna rusa rätt in bland sovande kattungar blir det blankt NEJ. Är absolut ingen barnhatare ( har två själv och två barnbarn) men vi vuxna måste lära barnen att umgås med djur på djurens villkor!!! :mad:

Glömde fråga om katten var lömsk INNAN barnen kom? Kanske är det så att du har en klok katt, han kanske redan har blivit dragen i svansen eller liknande. Glöm inte bort att anfall är bästa försvar.Istället för att bli dragen i svansen ytterligare en gång klipper han till.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
556
Senast: startpompe
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
454
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
Svar
18
· Visningar
932
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur