Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nu är sadelinprovning bokad.
Jag som ridit bomlöst med Skito under sen 1999 undrar nu; Vad har man under en bomsadel av allroundtyp?
Vanliga vojlockar går ju bort. Vill inte behöva byta i grinden.
Coolback, Studone, Supracor,renskinn mm. Vad använder ni?
// Linda
Coolback borde väl vara det bästa, om den passar din häst? Tyvärr har jag inte kunnat testa min ordentligt, eftersom den är rakt sydd i ryggen, och mina hästar har manke.
Nu red jag visserligen i en Hector förra säsongen, men jag använder Coolback. Den ligger bra under sadeln på min häst, och är trevlig även i övrigt - inte minst för att den är så lättskött. (Är dock tveksam till om den får plats under min hoppsadel. ) Det kräver ju dock att man har en sadel som det behövs/får plats en padd under, förstås.
Jag älskar ju bladsadlar, men det ska nog mycket till för att jag ska köpa en vanlig westernpadd igen. Man blir lat av att kunna köra padden i tvättmaskin.
Jag har den som heter Endurance (dubbel). Tror att den kan räknas som en "allroundmodell". Det enda negativa (tycker jag) är att det ej är några stroppar ditsydda. Det kan man dock fixa själv ganska snabbt. Den glider ej under ridning, det är när jag ska lägga allt på ryggen som den ej vill sammarbeta med mig riktigt. Kan hända att det är en teknikfråga!
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.