Sv: Umesläp

Ja precis, jag vet läget med Boj och det oroar. Skulle de konka kan det bli problem med reservdelar och annat i framtiden.

Gaahh, blir snart tokig på det här!

KL

Jag är "uppfödd" med Umesläp men hade inte råd med ett när jag skulle köpa min första transport, så då blev det en Kylingekärra.
På Globen för tre år sedan var vi tre kompisar som köpte nya släp och då fick jag så bra inbytespris på Kylingekärran att det blev ett Bojsläp. :)
Hade tur och fick en med dubbla skötardörrar också.

Precis som någon skrev tidigare är aluminiuminredningen i de nya Umesläpen KLEN, blir lätt skev om hästen trycker mot bakdörrarna eller hänger lite på mellanväggen, har flera bekanta som råkat ut för det.

Jag är supernöjd med min transport!

/Keb

Efter att ha studerat lite bilder på blocket så verkar det som att det finns sådana muttrar på årsmodeller från 2004 och framåt (har iof inte sett några bilder på släp från 2003). De bilder som jag såg på släp mellan åren 2001-2002 verkade dock sakna sådana. Och det är ju lite sjukt isf att ume som varit så stora på släp under så mga år kom med säkerhetsbommar först för några år sedan!

Ja efter att ha läst denna tråden känner jag mig gaska säker på att vi stannar kvar hos Boj.
Har ett Bravo från 96 o det är helt suveränt. Finns absolut inget att klaga på alls.

Så länge säkerhetsbommarna fyller sin funktion, dvs att det verkligen går att få loss dem, så tycker jag inte att antalet sekunder som det tar spelar såå stor roll. Boj har dock helt klart en MKT bra lösning på sina bommar.

Men jag vill allra helst ha ytterväggar i aluminium. Men Boj Classic är overkill för mig som troligen bara kommer att köra en häst åt gången och dessutom inte så väldigt ofta.

KL

Pratade med ett par återförsäljare igår. Säkerhetsbommar kom från 2003 och framåt. Fr o m 2005 började man med aluminium i bakluckorna. Så samtliga återförsäljare rekommenderade att köpa ett Ume från tidigast 2005. Så nu blir det att hålla utkik efter ett sådant (om jag inte faller till föga och köper ett Boj trots allt, men jag är inte helt förtjust i dem).

Jag har ett Umesläp från -01, det har rullat många mil (bor i norrbotten) och det har aldrig varit något problem. Släpet är fortfarande som nytt.

En bekant kör med Boj och jag blev inte alls imponerad, kändes väldigt "tunt" och klent i jämförelse med Ume, samt att bakluckan inte var tät så det drog in en hel del snö i släpet.

Men smaken är som baken, jag skulle tex aldrig köpa en bil av märket Audi medans väldigt många älskar de bilarna. Så det bästa är nog om du kan provköra och bilda dig en egen uppfattning.

Säger nog som dig och går för krama min BOJ.

Bryr mig inte om ifall de konkar för tror inte reservdelar blir problem. Fördel med BOJ är att de inte ändrat sig genom åren så flesta delar passar flesta modeller :)

Vi har BOJ med sadelkammare och älskar den. Den rymmer stora westernsadlar mm.. och ! fortfarande bra med plats framför bommen i släpet när man lastar :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka