*ULVLEK* Mio Min Mio

Jag undrar lite om Myrten när hon skrev det här visste att hon skulle åka ut, eller om hon trodde att hon skulle bli ersatt av en ny spelar? För det känns som att det skulle vara viktigare för henne att ta dölja att hon var järnklon om hon trodde hon skulle bli ersatt, men viktigare att inte kunna leda vidare till en annan ond om hon visste att hon skulle åka ut, och då avslöjas som järnklon. Känns som det skulle kunna påverka hur rätt Snurris funderingar är, eller tänker jag helt fel och det spelar ingen roll öht :confused:
Jag tror inte att Myrten skulle ha låtit sig påverkas ifall hon visste. Iom att LL bett henne rösta så antar jag att hon lägger den röst som hon hade gjort om hon stannat i leken/någon annan tagit över rollen.
Oavsett vilket så vet jag att Snurris tankar om att Myrten skulle försöka skydda mig för att vi, enligt det scenariet, skulle sitta i lyan tillsammans inte stämmer.

Röstlista DL1 kl 21

18.37 Madalitso röstar på Blacksmithfarm
20.03 Blacksmithfarm röstar på Habina
20.12 hemlig röstar på Blacksmithfarm
20.22 Myrten röstar på hemlig
20.30 Mirtai röstar på Madalitso
20.45 Habina röstar på mirtai
20,46 Caisa röstar på LenaH
20.50 Snurrfian röstar på Lobelia
20,56 Bumpo röstar på sookie
20,59 LenaH röstar på Mirtai

Lobelia missar att rösta
Sookie missar att rösta
Loons missar att rösta

Även jag funderar (såklart) över Myrtens röst igår. Jag tycker iofs att den var motiverad på ett bra sätt, jag reagerade också på @hemlig s röst. Men vad säger den om hemligs ev ondhet? slutsatsen är att jag inte har en aning! Myrten är så erfaren att hon kan göra precis hur som helst...:nailbiting:

DL 1
18.37 Madalitso röstar på Blacksmithfarm
20.03 Blacksmithfarm röstar på Habina
20.12 hemlig röstar på Blacksmithfarm
20.22 Myrten röstar på hemlig
20.30 Mirtai röstar på Madalitso
20.45 Habina röstar på mirtai
20,46 Caisa röstar på LenaH
20.50 Snurrfian röstar på Lobelia
20,56 Bumpo röstar på sookie
20,59 LenaH röstar på Mirtai

Lobelia (efterröstar på bumpo), Sookie och Loons missar att rösta.

Lynchas: Sookie (bybo)
Åker ut: Myrten (järnklo/ond jägare) och Loons (bybo)

Som sagt så var det ingen som riskerade att åka ut igår.
Madalitso röstade på mig, som jag skrev igår så är det inget jag direkt hakar upp mig på. Kommer med vettiga tankar och funderingar tycker jag. Det behöver inte säga något om vilken sida hon tillhör i och för sig...
Jag röstar på habina
hemligs röst på mig är den första andrarösten - när hon la den hade jag och Habina varsina röster. Jag blir såklart lite fundersam mot hemlig pga detta...
Myrten som vi vet var ond röstade på hemlig - skulle kunna vara alibiröst, eller så är hemlig inte i lyan.
Mirtai röstar på Madalitso, något som gör att hon själv får två röster på sig. Vet inte vad jag ska tro om det just nu.
Habina röstar på Mirtai pga att Mirtai röstar på en nybörjare.
Caisa röstar på LenaH - kommer inte ihåg varför just nu, så jag får gå tillbaka och leta upp motiveringen.
Snurrfian funderar över om LenaH vill rädda mig från fler röster idag, men tycker att LenaH's röst är ok. Det är den enda rösten som skulle kunna vara räddningsförsök, och som jag skrev innan så vet jag att det inte är fallet.
Bumpo röstade på en spelare som vi nu vet var god.
LenaH röstade på Mirtai då Mirtai röstade på en nybörjare.

Utifrån detta ser jag ingen solklart ond, så jag får fundera vidare.

Tre personer som åker ut första dagen, två av dem goda, gör en stackars förstagångsspelare nervös :nailbiting: Får försöka sammanfatta vad som skrivits så här långt idag, och se om jag förstår något :crazy:

Snurrifian, BSF och Mirtai funderar alla på om Myrtens röst på Hemlig igår skulle kunna vara en alibiröst. Detta skulle kanske kunna vara ett sätt att dra bort misstankarna från sig själva? Särskilt som BSF har 2 röster med sig från igår och Mirtai var den som också fick mer än 1 röst igår. Detta känns dock som om det hade varit en dum taktik för Snurrifian, då hon inte fick några röster igår, och inte verkade misstänkas av någon heller.
BSF undrar även om brunnen, nu när äpplet hamnat hos de onda och inte kan användas för spioninfo.
Snurrifian funderar även över om LenaH och Myrten försöker skydda BSF med sina röster.

Hemlig undrar också om Myrten försökte skydda BSF, men säger sedan att hon inte vet vad hon tror om BSF idag.

Habina undrar om ett lite otydligt inlägg från Caisa, men verkar acceptera förklaringen till det, men har inte skrivit något mer idag.

Caisa, LenaH och Bumpo har inte vad jag hittar inte teoriat något mer idag.

Lobelia efterröstade på Bumpo, för hon tyckte att hennes motivering var konstig och tror att Mio eller att ingen speciell roll, utan hur folk agerar, blir avgörande, men har inte skrivit mycket mer.

Så. 4-5 onda totalt? I och med att Kato kan bli god så kanske 5 onda??
Det ger 3 ulvar + kato och jägare från start i sådana fall.

Om BSF hade rätt om antal ond så skulle det nu vara tre ulvar och Kato kvar. Då skulle det rent teoretiskt sett kunna vara så att Snurrifian har rätt både om att Myrten och LenaH försöker skydda BSF och om att Myrtens röst på Hemlig var en alibiröst, så lyan är BSF-LenaH-Hemlig som ulvar och Myrten som järnklon.

Eller så är Snurrifian ond och försöker få oss att misstänka LenaH, BSF och Hemlig genom att göra flera inlägg med olika teorier och vågar riskera detta då hon lyckats hålla lågprofil :banghead:

Eller så är de goda och ulvarna försöker hålla låg profil och skulle då kunna vara typ Bumpo och Lobelia, och Lobelias röst på Bumpo var någon form av alibiröst :confused:

Jag vet inte om jag redde ut någonting eller om jag bara gjorde mig själv mer förvirrad :banghead::banghead::banghead: det blev dessutom ett något längre inlägg än vad jag tänkt, beröm till den som orkar läsa det :rofl:

Lobelia röstar (i efterhand då) på bumpo då hon inte verkar leta onda utan inaktiva deltagare.
Men som du kanske kunde utläsa av hela inlägget hamnade jag i tidsnöd på grund av svajig uppkoppling och hade inte möjlighet att gräva mer än så. Jag ville heller inte riskera att missa DL. Hellre en dåligt underbyggd förstadags-röst än att inte rösta alls kan jag tycka personligen.

Jag tittar på fotboll, men vill bara snabbt sticka in med att jag tror jag accepterar @CaisaLundblad förklaring på sitt inlägg, iaf tills vidare.

Sedan tycker jag @Snurrfian har intressanta tankar om myrten, bsf och hemlig, samtidigt känns det lite för enkelt. Dessutom tycker jag snurrfian och Caisa liksom bondar lite och det gör mig supernojjig. Måste läsa rollistan (igen) och se om jag missat något väsentligt.

@quarter4ever en fundering på siaren. Säg att den valt mellan x, y och myrten. X och Y är goda, medan myrten ju var ulv. Lottas svaret ändå bland alla tre, eller tas myrten bort eftersom hon åkte? :)

Jag tänkte lägga min röst nu. Jag ligger ju sämst till just nu eftersom jag har två röster med mig från igår. Det innebär att jag antagligen kommer att ändra min röst om jag har chansen att rädda mig själv. Men för tillfället i alla fall:

Blacksmithfarm röstar på hemlig

Jag tror att Myrtens röst på hemlig kan vara alibi. Och att hemligs röst på mig var för att hon såg en chans att ge extrarösterna till en god/icke lyamedlem.

@quarter4ever en fundering på siaren. Säg att den valt mellan x, y och myrten. X och Y är goda, medan myrten ju var ulv. Lottas svaret ändå bland alla tre, eller tas myrten bort eftersom hon åkte? :)
Alla tre val som görs av osäkra siaren är med i lotten, i just ditt exempel så hade Myrtens roll varit med i lottningen tillsammans med x och y . Myrten var ju inte död förrän efter DL :)

Jag tittar på fotboll, men vill bara snabbt sticka in med att jag tror jag accepterar @CaisaLundblad förklaring på sitt inlägg, iaf tills vidare.

Sedan tycker jag @Snurrfian har intressanta tankar om myrten, bsf och hemlig, samtidigt känns det lite för enkelt. Dessutom tycker jag snurrfian och Caisa liksom bondar lite och det gör mig supernojjig. Måste läsa rollistan (igen) och se om jag missat något väsentligt.

Om inte annat brukar det väl stå om ett inlägg ändrats efter att det postats? :p Jag tror mig iofs ha sett inlägg som ägaren säger sig ändrat (typ när de tar bort allt och skriver "dubbelt" vid dubbelpost) där det inte stått "ändrat", vet inte riktigt hur det funkar faktiskt. :confused:

Oavsett är det en vansklig teori, säg att jag hade skrivit något som var menat till nån annan och sen snabbt ändrat... Det hade ju lika gärna kunnat vara ett meddelande till LLs från en god som ett meddelande från en ulv till lyan?

Jag tänkte lägga min röst nu. Jag ligger ju sämst till just nu eftersom jag har två röster med mig från igår. Det innebär att jag antagligen kommer att ändra min röst om jag har chansen att rädda mig själv. Men för tillfället i alla fall:

Blacksmithfarm röstar på hemlig

Jag tror att Myrtens röst på hemlig kan vara alibi. Och att hemligs röst på mig var för att hon såg en chans att ge extrarösterna till en god/icke lyamedlem.
Jag funderar, genom din röst på mig, om du kände till Myrten i lyan :cautious:
Jag visste inte var jag hade dig tidigare, din röst nu gör att jag funderar på ond eller förvirrat god :confused:

Om inte annat brukar det väl stå om ett inlägg ändrats efter att det postats? :p Jag tror mig iofs ha sett inlägg som ägaren säger sig ändrat (typ när de tar bort allt och skriver "dubbelt" vid dubbelpost) där det inte stått "ändrat", vet inte riktigt hur det funkar faktiskt. :confused:

Oavsett är det en vansklig teori, säg att jag hade skrivit något som var menat till nån annan och sen snabbt ändrat... Det hade ju lika gärna kunnat vara ett meddelande till LLs från en god som ett meddelande från en ulv till lyan?
Fast du nämnde Snurrfian i ditt inlägg.... Varför riktade du det mot henne?

Jag visste inte var jag hade dig tidigare, din röst nu gör att jag funderar på ond eller förvirrat god :confused:
Baserat på mitt eget inlägg tänker jag lägga min röst redan nu. Behöver fixa inför svärmorsbesök imorgon och är helt slut efter dagens veterinärbesök.
Jag tror att CaisaLundblad, trots sin förklaring, kan ha skrivit nåt som var menat i lyan. Att jag inte väljer snurrfian är för att jag inte har nån bra motivering.

hemlig röstar på CaisaLundblad

Röstlista DL 2 KL 22
20/6 21.00 Lynchen DL1 ger BSF 2 röster
18:14 Blacksmithfarm röstar på hemlig
19.36 hemlig röstar på CaisaLundblad

Blacksmithfarm 2
hemlig 1
CaisaLundblad 1

Hur hänger det ihop? Att jag som ond skulle försvara Myrten i efterskott? Eller vad skrev jag innan DL som skulle peka på att jag skulle ha känt till Myrten i lyan?
Eller att jag som god vetat något? Vad/när? Jag hänger inte med i vad du menar?

Baserat på mitt eget inlägg tänker jag lägga min röst redan nu. Behöver fixa inför svärmorsbesök imorgon och är helt slut efter dagens veterinärbesök.
Jag tror att CaisaLundblad, trots sin förklaring, kan ha skrivit nåt som var menat i lyan. Att jag inte väljer snurrfian är för att jag inte har nån bra motivering.

hemlig röstar på CaisaLundblad
Du citerar ditt inlägg ovan som från början var ett svar till mig i ditt röstinlägg?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka