Ah. Läste om rollbeskrivningen. Utifrån det antar jag att brunnen inte kan veta hur många byboe som finns....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
klipper in rollbeskrivningenFråga: @quarter4ever vet brunnen när alla bybor hittats? Dvs kan den räkna ut om det är en eller två kvar när/om den hittar sin första?
Hur skulle brunnen hitta byborna vid den här tiden i leken? Det är svårt för bybor att "sticka ut" på nåt sätt, så länge de inte har/har haft äpplet och därigenom kunnat hitta en god eller en ond.Om min uträkning här stämmer så borde det betyda att det bara finns en, kanske två,bybo(r) kvar. Vilket för det svårare för brunnen. Men om brunnen prickar rätt så blir infon samlad på en eller två spelare vilket gör det lättare för den/m att dra slutsatser.
Fråga: @quarter4ever vet brunnen när alla bybor hittats? Dvs kan den räkna ut om det är en eller två kvar när/om den hittar sin första?
Jag tror inte en enskild förutbestämd roll kommer att avgöra. Mycket beror på hur folk agerar och lite på slumpen.Obligatorisk fråga:
Vilken roll tror du kommer avgöra denna leken och varför?
Jag funderar lite på den här andra rösten på Mirtai, nu var det visserligen ingen som åkte i den här lynchen men det skulle kunna vara ett försök att "rädda" bsf från att få fler röster. Samtidigt tycker jag att LenaH borde vara tillräckligt erfaren för att inte göra en sån grej och jag håller med henne om att det är skumt att rösta på en ny spelare i första lynchen som dessutom har gjort en rejäl genomgång. Samtidigt så tycker jag även att Mirtai är tillräckligt erfaren för att inte göra det som ond, så jag vet varken ut eller in och slutsatsen är att jag har inte en aning om var jag har dem. Men jag tyckte att det var värt att notera åtminstone och kanske ha med sig längre fram i leken.Jag tycker inte att varken @Madalitso s röst på @Blacksmithfarm eller BSFs på @Habina är något jag vill hänga upp mig på iom att de varit aktiva båda två och fört leken framåt så gott de kunnat.
Därför reagerar jag mest på @hemlig och @Mirtai och där faller valet på Mirtai som röstar på en ny spelare som gjort ett ambitiöst teoriinlägg trots väldigt lite att gå på:
LenaH röstar på Mirtai
Så kan inte räkna ut något alls utan får fortsätta att gissa varje natt så länge den lever och hoppas att den hittat någon
Skulle någon som inte har en mobil eller är bättre vän med sin kunna lägga in röstlista med färger så skulle jag bli tacksam. :P
Skulle inte brunnen kunna räkna ut att den hittat en bybo om någon verkar få spioninfo (iaf så länge de onda har äpplet) eller tänker jag fel?Fast när jag tänker efter så hjälper kanske inte det om man vill räkna ut hur många bybor där är
Jag gör det gärna om du berättar hur den ska färgläggas![]()
Jag kan inte låta bli att fnissa lite när @quarter4ever leder inläggsstatistiken med mer än dubbelt så många inlägg som den som ligger tvåa...![]()
Jag funderar lite över Myrten-hemlig-bsf men frågan är om det finns något att hitta där, möjligtvis att Myrten försöker skydda bsf men då är jag tillbaka på samma spår som med LenaH vilket skulle ge Myrten, LenaH och BSF i lyan och den potentiella känns alldeles för erfaren för att göra en sån grej. Så jag undrar istället om det kan vara så att hemlig sitter i lyan och Myrten försöker skapa ett alibi till henne. Samtidigt så kan det var så att hemlig inte alls sitter i lyan...
Jag känner att jag vara kommer med cirkelförklaringar som inte leder någonstans alls just nu.![]()
Tack, som Snurrig gjorde - de vi vet var goda färgas gröna och de vi vet var onda färgas röda. Ger en bättre överblick.
Meh? Jag kollade ju den här sidan, sorry, jag sa inget snurris.
#hatarattspelafrånmobilen
Tack @Snurrfian !
Jag har lite svårt att gå tillbaka och kolla i leken just nu, orkar du ta upp vad ditt spår med LenaH var igen?
Meh? Jag kollade ju den här sidan, sorry, jag sa inget snurris.
#hatarattspelafrånmobilen
Jag tror att Caisa menade att hon inte orkade gå tillbaka och läsa vad jag hade skrivit om LenaH men så upptäckte hon att det var på samma sida...Hm... Är det här ett snabbt redigerat inlägg? Dvs att det nyss stod något annat som var menat att stå i lyan? För jag fattar inget av det Caisa skriver i det här citatet.
Jag är på väg ut ur leken men @quarter4ever har bett mig försöka svara på frågan och rösta. Hoppas det är ok med omvänd ordning, för när jag satt och funderade på lämplig förtäckt BOP (gärna utan fotboll!) kom det plötsligt ett inlägg jag reagerade på "på riktigt"
Hm... Är det här ett snabbt redigerat inlägg? Dvs att det nyss stod något annat som var menat att stå i lyan? För jag fattar inget av det Caisa skriver i det här citatet.