ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

WC-anka Ebba Carlsson- den enda som kan få toaletten riktigt ren. Modifierad Lösmynt spion som får full spioninfo första natten och därefter varje kommande natt skickar full spioninfo till den spelare den själv väljer sedan får han ingen spioninfo själv efter första DL valet ska göras innan lynchens deadline ( Dag DL)
Är den modifierad såpass att lyan inte heller får någon rad?

Slamkryparen Lilly: den lilla chihuahua- valpen som fraterniserar med fienden, kan spåra räven under max 3 nätter och hittar hon räven så kommer han explodera av lycka på en gång och enligt devisen BFF dra med sig både sig själv och räven in i döden Ska välja innan lynch och resultatet kommer med i uppdateringen därefter om hon lyckats. Hon kan också välja att inte jaga efter räven ( eller denna dött utan att hon varit inblandad i det ) och kan då gissa på ulvar istället och får svar rätt eller fel. Lilly kan dock aldrig ingå i lyan , men kan på detta sätt få vetskap om delar av lyan (Dag DL)
Måste hon välja vad hon gissar på?/Är det 3 gissningar på ulvar också?
Får hon ändra taktik och gissa räv en dag och ulv en annan? - är det i så fall totalt 3 gissningar?

tar över din roll som frågeställare, @quarter4ever :p

Får hon ändra taktik och gissa räv en dag och ulv en annan? - är det i så fall totalt 3 gissningar?
detta är korrekt uppfattat
Lilly kan växla mellan att gissa på ulvar och jaga efter räven, men totalt är det max 3 tillfällen oavsett om det är gissning/ jakt hon väljer . Hon kan dessutom välja till vilken DL hon vill göra det , dvs vänta med sitt första val till närhelst hon vill börja samt även hoppa över att välja till nästa DL- det är totalt 3 val hon får göra

Jag vill förvarna om att jag inte kommer ha så mycket tid idag. Jobbar sista dagen innan några dagars ledighet. Ska hämta upp mamma och sedan till stallet.

Försöker dock hålla koll via mobilen så gott det går.

I den här takten verkar det ju inte vara något större problem att hänga med i alla fall. :up::laugh:
Jag kan väl dra igång då ;)

14 deltagare
1 ond som med sitt val kan påverka vilka roller som kommer att finnas.

1/3= 4,66

Så, 4-5 onda?

Goda har:
1 ängel
1 lösmynt spion
1 besserwisser
1 spårare
x antal toaletter/bybor
5 sorters roller
minst 7, annars hade onda vunnit pga vinstvillkoren

Onda har:
1 slamkrypare
1 Shewee (kan bli kloakråtta, isf har goda en BM) @LL När ska hon välja? Före första DL ikväll, eller närsomhelst?
y antal ulvar/kloakråttor
3 sorters roller
minst 7, annars hade goda vunnit pga vinstvillkoren

Spontant känns det som om det "borde vara" 3 ulvar utöver Shewee, fast det känns en aning starkt, kanske? Men hellre räkna högt än lågt.

Summering:
Min gissning är 4-5 onda.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka