Ultraljudsundersökning...

ylvalill

Trådstartare
...av ben, kan t ex distriktsveterinär göra det på hemmaplan eller måste man åka iväg med hästen till klinik för att göra det?

Ok, men är det iaf möjligt för dem att göra det? Distriktsveterinären har sån utrustning på kliniken vet jag men eftersom min pålle är ytterst svårlastad ibland hade det varit trevligt att slippa åka dit...

Vi hade ut Distriktsvet och den vet hade med sig ultraljudsutristning, då vi kollade dräktighet, det enda han ville var ett regält bord som aparaten kunde stå på. Ring och fråga din vet.

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har sedan den kom till mig för några månader sedan (och även med senaste ägaren) men inte tidigare ägare blivit plötsligt...
Svar
3
· Visningar
462
Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: Zevzan
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 941
Senast: Missemus
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka