Ulloverall?

Fille

Trådstartare
Finns det någon vinteroverall som är fodrad med ull? Alltså en vattentät variant!
Vi har ulloverall nu med täckoverall över men är så bökigt att klä på.

Min syster har en overall i ull, kokt ull tror jag det kallas? Den ståt emot väta och vind bättre än "vanlig" ull. Hon är iallafall jättenöjd med den!

För oss går det bra att krångla men började fundera på kommande vinter när han går på förskolan, visst kommer vi med flera lager måste ju personalen krångla men tänkte att en overall bara skulle underlätta!

Jag tror förskolepersonal är okej med lager på lager. :) Vår dotters förskola specificerade att de vill att barnen utöver vanlig overall ska ha ett fleece- eller ull-set som kan tas på vid behov extra kalla dagar.

För oss går det bra att krångla men började fundera på kommande vinter när han går på förskolan, visst kommer vi med flera lager måste ju personalen krångla men tänkte att en overall bara skulle underlätta!

Vet ni var han kommer hamna så fråga dem :) kan ju behövas ett par uppsättningar dessutom
Hos oss har vi två uppsättningar ytterkläder på förskolan och två hemma så gör de inge om han blir blöt :)

Disana som nämndes ovan, och även Engel och Nöstebarn har overaller i kokt ull som är tänkta stt använda som lager 3. Skalkläder över när det slaskar som allra värst kan väl vara en bra idé :)

Men att ha ett lager 2 i ullfrotte eller ullfleece under den vanliga overallen är ju inga konstigheter för förskolepersonal. Det har nästan alla barn (fast polyesterfleece då...) Och under skalklädsperioden har ju många lager 2 under också :)

Senast ändrad:
Vet ni var han kommer hamna så fråga dem :) kan ju behövas ett par uppsättningar dessutom
Hos oss har vi två uppsättningar ytterkläder på förskolan och två hemma så gör de inge om han blir blöt :)

Får kolla läget när vi väl vet var han hamnar, får nog inte reda på det förrän i sommar :p men ibland är man tidig i sina tankar och funderingar haha!

Fast när barnet går på förskolan och leker ute i slask och smuts kan jag inte tänka mig att ull (hur kokt den än må vara) är något särskilt lämpligt yttersta lager? Däremot funkar ju ett ullställ eller ulloverall jättebra i stället för fleece som såväl mellanlager som sova i vagnen- plagg.
Hoppas du hittar det du söker :)!

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 499
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 473
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 275
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka