Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En stor ullmatta som inte luktar sommaräng, finns det något som hjälper?
Allt som innebär vatten och efterföljande torktider känner jag går bort, tror jag.
Jag har en ångtvättare vågar jag testa den, eller kommer det att stinka blöt ull i evigheter sedan?
Vet inte om jag ids vänta till dessDet klassiska sättet att göra ren sådana är väl att ha ut dem i snön på vintern?
Vet inte om jag ids vänta till dess![]()
Jag har läst att söderut där det inte finns vettig snö kan man göra på samma sätt med finhackad vitkål.Det klassiska sättet att göra ren sådana är väl att ha ut dem i snön på vintern?
Min mamma använder ångtvätten på sina äkta mattor. Vilket är väldigt många. Flera i varje rum. En och annan förståsigpåare lär väl vrida sig i sin grav, men hon menar att det går bra, bara man inte kör för lång tid på varje ställe. Nån har blivit lite bucklig, men det kan hon leva med.En stor ullmatta som inte luktar sommaräng, finns det något som hjälper?
Allt som innebär vatten och efterföljande torktider känner jag går bort, tror jag.
Jag har en ångtvättare vågar jag testa den, eller kommer det att stinka blöt ull i evigheter sedan?
Det lät väldigt intressant, men hur mycket finhackad vitkål går det åt till en matta som är 2 ggr 3Jag har läst att söderut där det inte finns vettig snö kan man göra på samma sätt med finhackad vitkål.
Ingen erfarenhet. Jag har obegränsad tillgång till snö för mina behov.Det lät väldigt intressant, men hur mycket finhackad vitkål går det åt till en matta som är 2 ggr 3![]()
Jag har läst att söderut där det inte finns vettig snö kan man göra på samma sätt med finhackad vitkål.
Om det går lika bra med squash kan jag bidraDet lät väldigt intressant, men hur mycket finhackad vitkål går det åt till en matta som är 2 ggr 3![]()
Ingen erfarenhet. Jag har obegränsad tillgång till snö för mina behov.
Gissar det beror på hur "djup" mattan är och hur fin kålen är. Skulle testat att köra ett huvud genom grovrivskivan på matberedaren och se hur långt det räcker. Börja i ena kanten och gnussa runt så länge det lyfter upp något. Ta ny kål när den verkar vara genomsmutsad. Skaka eller dammsug för att få ur rester av kålen efteråt.
Förlåt men vad roliga ni ärJag lämnade in min matta som luktade som ett dött, mycket gammalt, får. Kostade inte många hunkor och jag hämtade en matta med klara färger och mkt fräsch lukt. Mkt värt varenda krona.
Lämnade in hos en matt-tvättare, ska tilläggas. Inte på den lokala kem-tvätten. Det blev inte dyrare, vilket förvånade mig.
Trevligt att vara någon till glädje med lite städtips en ordinär söndagkväll.Förlåt men vad roliga ni är
”Gnussa” och ”hunkor”![]()
Min är jättestor, 4x3 meter, kostade under tusenlappen. Det var kvadratmeter-pris.Har googlat matttvättare i min stad, tyvärr är utbudet lite blä, endast kemtvätten som tog 400kr per byxa senast och enda gången jag tvättade där. Fick lite hicka måste jag erkänna när jag skulle betala. Så en matta vågar jag knapp mig på att fråga, men ska göra det för skojs skull.
Yllekläder kan man ju lätt slänga ut över natten, ull ska ju vara självrengörande med lite fukt så det kanske du kan prova? Har också med yllekläder ångat hela duschen, hängt in och stängt dörren.En stor ullmatta som inte luktar sommaräng, finns det något som hjälper?