Uja, vad tiden går lååångsamt.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Girasol
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 713

Girasol

Trådstartare
Varje morgon och kväll kör jag in huvudet under buken på samtliga märrar -nä nu ljuger jag, för på minisarna så känner jag bara med handen :D för att se hur det står till med juvertillväxt samt siar om kommande fölningar. Är det bara mina ston som är långsamma? Förvisso är inte de första tre beräknade förrän om en vecka ungefär (15/4) Men deras juver är ca halvfyllda och en snabb titt på innehållet skvallrar om att det minsann inte är någon som tänker förgylla påsken eller nästa vecka med något föl... typ.

Som det ser ut idag så gissar jag på att de kommer att gå över tiden... Nåväl, föl kommer då föl anser det är dax att komma. Men ville bara klaga lite och skriva av mig -för nu är väntan seg.

Gira :banana:

-Den som väntar på något gott, väntar aldrig förlänge...?

Sv: Uja, vad tiden går lååångsamt.

Jag håller helt med dig. Har förvisso bara ett sto, beräknad fölning den 11 april. Men det känns ändå som att det är en evighet till att fölet kommer. Inga "säkra" tecken ännu.

*s* Visst är det tråkigt! Istället får jag roa mig med att sätta staket, betala arrenden till griniga bönder, som numera bor i stan och inte behagat sticka ut näsan... I år ska jag banne mig ha kvitto!!!! Ännu mer ilska över att de vill ha EU bidragen själva!
De vet hur en slipsten ska dras då man är beroende av marken. -Önskar jag vore miljonär så kunde jag köpa loss den.. eller? Haha ingen risk....

Nåväl, vad vore väl livet utan häst.....

Gira :banana:

Har ju inget eget stall, ännu......
Men när du skriver så känns det ganska bekvämt att vara inackorderad i alla fall;)

Liknande trådar

Avel :devil: Skogstokig, ja det är bara förnamnet. I dag har jag nästan skjutit ett hästskrälle. Men bäst att ta det från början. Men... 13 14 15
Svar
280
· Visningar
54 170
Avel Helsingborg, Gira calling...... Jaha så fick då sista dräktiga märren för året för sig att föla.... Knappt fyllt juver, gul... 2
Svar
31
· Visningar
3 978
Senast: ancan
·
Hästmänniskan Har ett appaloosa sto på prov sedan mitten på januari. Behöver nu hjälp då det är många problem runt detta!! Hittade en annons på... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 098
Senast: CindyLou
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka