Uh, vilken lustig grej...

Nikkis

Trådstartare
...Som jag nyss fick uppleva, men dock rätt häftig. Satt här under nattkvisten och tittade på diverse hundannonser, mest för skojs skull.

Fick syn på en annons som jag nyfiket öppnade och läste. Fann denna annons på en sida som jag inte varit inne på lääänge och kollat, och bara rent spontant klickade in mig på.

(ung)Hunden ifråga som behöver omplaceras bara råkar vara av den ras som jag alltid haft ett gott tycke för och som jag en vacker dag kommer att äga, dvs Inte schäfer utan en Farao. Hunden i fråga bara råkar heta exakt likadant som min valp gör, ägaren i fråga bara råkar heta exakt likadant som jag gör i förnamn-och sist men inte minst-dom bara råkar bo i samma stad som mig!

Så, ska jag se detta som ett tecken på att jag på något vis bör ringa denna annons eller inte?:angel:

Senast ändrad:
Sv: Uh, vilken lustig grej...

Jaa det kan inte bara vara en tillfällighet, det måste vara ödet! Så ring för sjuttsingen! ;)

Ja, men visst borde det vara nåt åt det hållet va?:angel:

Kanske lite sent att ringa nu, tro?
Inte för att det gör Mig något då Jag fortfarande är uppe, haha!:D

Men shit... Kanske räcker med dom 3 hundkräken + katt som jag & sambon redan har....??
Hmm... Får smöra för honom Inatt!:devil::rofl:

Senast ändrad:

Vad ska man skriva då?

"Hej!
Jag heter XXX, är en bla bla bla och kan erbjuda ett bla bla bla hem. Jag har också en hund som heter XX, jag bor i XXXX och har alltid önskat mig en X!
Hör av dig"

Kommer säkert tro att jag driver eller nåt:rofl::angel::rofl:

Haha! Försök att inte upprepa bla bla bla så ofta i texten, blir nog jobbigt för hundens ägare att läsa det! ;)

Nämen seriöst nog tror jag väl att du kan skriva så, är ju inte direkt så att du driver med henne/ honom, även om jag säkert skulle tro det när det kommer ett mail från en klon kl 3 på natten! :D

Hehe.
Det har frestats nåt så otroligt att ringa, faktiskt!
Men jag måste vara realistisk och inse att det räcker gott och väl med de kräken jag har här hemma, spc. när jag har en 7 mån. schäfervalp som tränas för fullt.

Sedan var ju denna hund en kastrerad hane. Ska jag ha en Faraohund blir det en tik, och givetvis en valp-urmysigt!

Och det kan nog bli liite jobbigt och förvirrande med 2 hundar som heter likadant.:o

Men visst, det var ett mkt udda och sällsynt 'fynd' jag gjorde, hihi.

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 393
Senast: Tonto
·
I
Övr. Hund För 3 ½ år sedan köpte jag en dobermann av en dam i Munkfors-Värmland. Han var helt sårad och full med färska sår. Varav flera satt runt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 314
Senast: pimy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka